۰

طناب ورزشی

طناب ورزشی

گرم کردن با طناب ورزشی بخشی جدانشدنی از تمرینات یک ورزشکار است. مهم نیست حرفه‌ای هستید یا غیرحرفه‌ای، به‌هرحال چه برای سرگرمی و چه برای گرم کردن قبل تمرین و چه برای لاغری و سوزاندن کالری، تجربه طناب زنی را داشته‌اید. مهم‌ترین سؤال که ممکن است برایتان پیش آید، مقدار کالری مصرف‌شده هنگام طناب زدن است و اینکه چگونه می‌توان با طناب زدن کالری بیشتری سوزاند. زمانی که در تمرینات ورزشی اقدام به استفاده از طناب پرشی یا jumping rope می‌کنیم بدن انسان مقدار بیشتری کالری را می‌سوزاند. به‌طور متوسط هر دقیقه افراد عادی می‌توانند 10 تا 15 کالری بسوزانند که البته وزن افراد نیز در میزان کالری بی‌تأثیر نمی‌باشد. طناب ورزشی روشی مؤثر در از بین بردن چربی‌های اضافه در بدن خواهد بود. استفاده از طناب ورزشی به‌عنوان یک تمرین هوازی روزانه برای همه‌کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است پزشکان به افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند توصیه می‌کنند که علاوه بر رژیم غذایی از ورزش‌های هوازی چون طناب زنی برای بالا رفتن سوخت‌وساز بدن استفاده کنند. پزشکان اعتقاددارند اولین قانون کاهش وزن کمبود کالری است. طناب ورزشی علاوه بر کاهش وزن و آب‌کردن چربی‌ها می‌تواند به‌عنوان یک ورزش قلبی عروقی نیز شناخته‌شده که باعث گردش خون بالا در تمامی بدن و تقویت عضلات خواهد شد. جالب است بدانید اگر این ورزش را در نوجوانی و جوانی انجام دهید، میزان ابتلا به پوکی استخوان در سنین پیری را بسیار کاهش خواهد داد.

تفریح و ورزش با طناب ورزشی

تفریح و ورزش با طناب ورزشی مستقیماً بر روی متابولیسم بدن تأثیر خواهد گذاشت. خرید طناب ورزشی بهترین وسیله برای لاغری، تفریح و سرگرمی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان خواهد بود. این وسیله می‌تواند توسط کل اعضای خانواده نیز مورداستفاده قرار گیرد. ورزش کنید، لاغر شوید و لذت ببرید. جالب است بدانید ورزش طناب زنی تنها مخصوص یک نفر نبوده و به‌صورت گروهی نیز قابل انجام است. اثربخشی ورزش طناب زنی تقریباً به‌عنوان یک مکمل ایروبیکی شناخته‌شده است. ورزش طناب زنی فواید بسیاری ازجمله هماهنگی و تعادل بین اعصاب و عملکرد مغز، افزایش سرعت و چابکی در تمرینات ورزشی و تقویت عضلات، اثربخشی مثبت بر ضربان قلب و همچنین کنترل وزن برای جلوگیری از تشکیل چربی‌های اضافه در بدن را دارد.

طناب ورزشی قدرتی

انواع طناب ورزشی

طناب‌های ورزشی به‌طورکلی به سه مدل طناب قدرتی یا سنگین، طناب سرعتی و همچنین طناب ساده یا Basic تقسیم‌بندی می‌شوند. از طرفی برخی از این طناب‌ها قابلیت دورشمار دارند. بنابراین اگر علاقه‌مند به آشنایی با انواع طناب ورزشی هستید با ادامه مطالب با ما همراه باشید.

طناب ورزشی قدرتی

طناب‌های قدرتی یا همان طناب‌های سنگین را معمولاً به اسم heavy jump rope در دنیا می‌شناسند. طناب‌های قدرتی یا سنگین باعث افزایش استقامت ورزشکاران خواهد شد. بنابراین کسانی که به فکر عضله سازی و کاهش وزن هستند. طناب پرشی سنگین ضروری خواهد بود. طناب قدرتی به طناب همه‌کاره نیز مشهور است. لازم به ذکر است می‌توان از طناب‌های سنگین ورزشی هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه استفاده کرد اما استفاده از این نوع طناب بیشتر مختص ورزشکاران حرفه‌ای و یا افرادی است که از طناب زدن برای گرم کردن قبل تمرین استفاده می‌کنند.

طناب ورزشی سرعتی

طناب‌های سرعتی را نیز بانام Speed jump rope می‌شناسند. طناب ورزشی سرعتی کاملاً سبک بوده و سرعت بسیار بالایی در چرخیدن و استفاده از تمرینات هوازی خواهد داشت. جنس به‌کاررفته در این طناب معمولاً از متریال های مختلفی ازجمله کابل سیمی با روکش پلاستیکی، ترکیبات وینلی و حتی پلاستیک درجه‌یک می‌باشد. برای جلوگیری از ساییدگی در سطوح خشن مانند آسفالت بهترین جنس طناب سرعتی، کابل سیمی می‌باشد. به دلیل سرعت‌بالای این تمرینات شاید لازم باشد هنگام کار با آن فاصله بیشتری از اطراف داشته باشیم و محل موردنظر دارای تهویه مطبوعی باشد.

طناب‌های ورزشی Basic

طناب‌های ورزشی پایه‌ای یا همان Basic jump ropes به‌عنوان طناب‌های معمولی در بازار تولید و عرضه می‌شوند. طناب‌های پرشی پایه‌ای برای کسانی طراحی‌شده‌اند که به‌عنوان افراد مبتدی و یا تازه‌کار می‌خواهند تمرینات لاغری و هوازی به‌صورت منظم انجام دهند. قیمت طناب ورزشی بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. لازم به ذکر است طناب‌های ورزشی پایه‌ای (Basic) از طناب‌های سرعتی ضخیم‌تر بوده اما ازلحاظ وزنی بسیار سبک‌تر خواهد بود. جنس اولیه به‌کاررفته در این نوع طناب‌ها پلاستیک PVC می‌باشد.

قیمت طناب ورزشی در بازار

قیمت طناب ورزشی در بازار نسبت به سایر لوازم ورزشی ارزان و مناسب است. به همین دلیل شما این وسیله ورزشی کارآمد را در اغلب منازل و باشگاه‌های ورزشی مشاهده می‌کنید. اما به‌طورکلی طول استاندارد طناب، جنس دسته‌ها، ویژگی دورشمار، جنس طناب، کارایی طناب و برند آن در قیمت طناب ورزشی تأثیرگذار است. در سایت کالا ورزش می‌توانید انواع مختلفی از خرید طناب ورزشی از برندهایی همچون طناب ورزشی تن زیب، طناب ورزشی رجال، طناب ورزشی کراس فیت، طناب گلدن استار و غیره را مشاهده کرده و با مقایسه آن‌ها خرید خود را به‌راحتی و در کمترین زمان تکمیل کنید.

خرید طناب ورزشی باکیفیت تضمین‌ شده از سایت کالا ورزش

خرید طناب ورزشی باکیفیت و ارزان با تنوع بالا از سایت کالا ورزش در دسترس شماست. لازم به ذکر است کالا ورزش با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک و خدمات پس از فروش تضمین خرید شما خواهد بود. فقط کافی است قبل از خرید، هدف خود از طناب زدن را مشخص کنید تا راحت ‌تر بتوانید از بین طناب ورزشی ساده، طناب ورزشی دسته سنگین و طناب سرعتی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط با طناب ورزشی

ارسال شده در : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۲:۵۲ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۹:۳۴ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸:۵۸ قبل از ظهر
whatsapp whatsapp phone