۰

راهنمای خرید کفش اسکیت

راهنمای خرید کفش اسکیت

در این مقاله به کفش اسکیت و راهنمای خرید آن به همراه بهترین برندهای کفش اسکیت در کشورمان و همچنین قیمت اسکیت بچه گانه و بزرگسال پرداخته شده است.

۱. کفش اسکیت (Skate Shoes)

۲. راهنمای انتخاب و خرید کفش اسکیت

۳. بهترین برند کفش اسکیت

۴. میانگین قیمت کفش اسکیت بچه گانه و بزرگسال

کفش اسکیت (Skate Shoes)

اولین کفش اسکیت توسط ژوزف مرلین بلژیکی در سال ۱۷۶۳ میلادی ساخته شد. شاید مرلین هیچ گاه  تصور آنرا نمی کرد کفشی که برای اسکیت سواری و تفریح اختراع کرده در ۲۵۰ سال بعد به صورت حرفه ای در طرح های متفاوت برای سبک های مختلف اسکیت ساخته و بکار گرفته شود. امروزه اسکیت سواری به عنوان ورزشی شناخته شده که از سبک های مختلفی برخوردار است. از جمله این سبک ها می توان به اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی، اسکیت رولر، و .. اشاره کرد. انجام هریک از این سبک ها نیازمند استفاده از کفش اسکیت مخصوص آن سبک می باشد. امروزه اسکیت سواری به عنوان ورزشی محبوب و هیجان انگیز و سرگرم کننده شناخته می شود که  کفش های آن با هدف ورزشی و هم نوعی وسیله برای جا به جایی مورد استفاده قرار می گیرد. کفش های مخصوص اسکیت مانند هر نوع ابزار ورزشی دیگری در طرح، رنگ و مدل های متنوعی توسط شرکت های تولید کننده ساخته و روانه بازارهای هدف می شوند که برای افرادی که به تازگی می خواهند به این ورزش بپردازند شاید انتخاب و خرید یک اسکیت شاید کمی گیج کننده برسد. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا بتوانید به راحتی کفش اسکیت مناسب خود را انتخاب و خریداری نمائید. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: ورزش اسکیت و تاریخچه آن در جهان و ایران

کفش اسکیت (Skate Shoes)

راهنمای انتخاب و خرید کفش اسکیت

زمانی که شما تصمیم به انجام ورزش مورد علاقه خود می گیرید، اولین نکته ای که به ذهنتان می رسد این است که چه نوع ابزار از لوازم ورزشی مرتبط با این ورزش و با چه کیفیتی مناسب است. ورزش اسکیت از این قاعده مستثنی نیست. ابتدا سن و میزان وزن ورزشکار برای انتخاب کفش اسکیت بسیار مهم است. در ادامه به چند نکته از راهنمای خرید کفش اسکیت می پردازیم.

جنس بوت و قسمت کفش گونه اسکیت

قسمت کفش گونه اسکیت به دو صورت نرم و سخت در بازار موجود می باشد. توجه داشته باشید که این ورزش به کفش اصطحلاک زیادی وارد می کند و جنس این قسمت باید حسابی مقاوم باشد. درهنگام انتخاب و خرید کفش اسکیت به قسمت کناره های کفش با دست فشار وارد کنید و دقت فرمایید که به راحتی به داخل نرود، زیرا بعد از مدتی به خاطر حرکات پا و تکنیک های ورزش اسکیت، کفش حالت طبیعی خود را از دست داده و کج می شود. قسمت نوک کفش در معرض ورود ضربه ها قرار دارد پس  باید از مقاومت قابل توجهی برخوردار باشد.

جنس بوت و قسمت کفش گونه اسکیت

جنس و میزان مقاومت جوراب اسکیت

جوراب اسکیت جهت محافظت ساق پا در تماس با قسمت پلاستیکی اسکیت می باشد و بایستی از ضخامت قابل توجهی برخوردار باشد که این امر در اسکیت های مرغوب کاملا رعایت شده است. اگر این جوراب ها ساق پا را به خوبی پوشش ندهند، پوست آن قسمت دچار زخم و در نهایت منجر به آسیب در پاهاخواهد شد.

جنس و میزان مقاومت جوراب اسکیت

فریم و یا تیغه اسکیت

فریم های کفش اسکیت نگهدارنده چرخ ها هستند و در زیر بوت قرار می گیرند که در بیشتر کفش ها به وسیله پرچ به بوت متصل شده اند. جنس این قسمت هم به صورت فلزی و هم به صورت پلاستیکی می باشد. نکته مهم این قسمت این است که به خوبی به کفش اسکیت متصل شده و چرخ ها رابه راحتی در خود جای داده باشد و هنگام باز کردن چرخها نبایستی به راحتی به هم نزدیک نشوند. فریم های پلاستیکی از نایلون و رشته هایی با بافت شیشه ای تشکیل شده اند.

تیغه اسکیت

جنس چرخ های اسکیت از اورتان که نوعی پلاستیک سخت است تهیه می شود که به هیچ عنوان نباید سفت و خشک باشد. زیرا  درهنگام اسکیت کردن به زانوها و مهره های کمر شما فشار وارد می کند و منجر به آسیب می شود. شما می توانید به راحتی نرمی و سفتی چرخ های اسکیت را با فشار آوردن به چرخ ها چک کنید. البته دیگر در بازار اسکیت با چرخ سفت کمتر یافت می شود.

جنس چرخ های اسکیت

سایز چرخ های اسکیت

سایز چرخ های اسکیت برای کودکان و بزرگسالان و افرادی مبتدی و حرفه ای متفاوت است. اگر به تازگی این ورزش را شروع کرده اید، کالاورزش به شما توصیه می کند که قطر چرخ های اسکیتی که انتخاب می کنید کمتر از ۸۰ میلی متر باشد.

بلبرینگ کفش اسکیت

سهولت حرکت چرخ ها نقش مهمی در انجام حرکات و سرعت اسکیت ایفاء می کند. در هر چرخ دو عدد بلبرینگ به کار رفته است و سرعت حرکت بلبرینگ ها را با ABEC شناسانده می شود که عدد قرار گرفته بر روی ABEC5 نشانگر ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. برای مبتدی ها بهتر است سرعت ABEC5  و ABEC7 تهیه شود. ABEC9 و ABEC11 برای حرفه ای ها می باشد و کودکان و افراد مبتدی بهتر است از آن استفاده نکنند.

بلبرینگ کفش اسکیت

ترمز اسکیت

ترمز اسکیت معمولا در انتهای کفش پای راست تعبیه می شود و معمولا از جنس پلی اورتان ساخته می شود تا تماس خوبی با سطح ایجاد نموده و اسکیت سوار بتواند به راحتی توقف کند.

ترمز اسکیت

اندازه و وزن کفش های اسکیت

اسکیت ها قابلیت تغییر سایز تا ۳ سایز بزرگتر را دارند. پس نیاز نیست برای کودکان خود که در سن رشد هستند سایز بزرگتر از پای آنها را تهیه فرمایید. وزن اسکیت باید با سن و وزن شما متناسب باشد زیرا اگر سنگین تر از تحمل شما باشد انجام حرکات برای شما سخت بوده و منجر به زمین خوردن و آسیب های ناشی از آن می شود.

بیشتر بدانید: انواع چوب اسکی و راهنمای خرید آنها

اندازه و وزن کفش های اسکیت

 


خرید اسکوتر با مناسبترین قیمت


بهترین برند کفش اسکیت

کفش های اسکیت همانند بسیاری از لوازم و تجهیزات ورزشی در طرح ها و مدل های متفاوتی توسط کمپانی های مختلفی تولید و روانه بازارهای ورزشی می شود. اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت اینست که تحت هیچ شرایطی کفش اسکیت ارزان قیمت را خریداری نفرمائید. زیرا محصولات ارزان قیمت شاید از رنگ و طرح های مختلفی برخوردار باشند اما مطمئنا از کیفیت و دوام و استاندارد لازم برخوردار نخواهند بود. از جمله برند های مطرحی که در زمینه تولید کفش های اسکیت فعال هستند و محصولات آنها به بازارهای ورزشی کشورمان عرضه شده و از کیفیت بالایی برخورداراند می توان ، Rollerblade، Soccerex، Flying Eagle، Street Runner، Seba، Roxa را نام برد.

بهترین برند کفش اسکیت

 

بیشتر بدانید: بهترین کفش استوک فوتبال

 

میانگین قیمت کفش اسکیت بچه گانه و بزرگسال

کفش های اسکیت در مدل های مختلف بر اساس نوع کاربرد (سالنی – خیابانی)، برند، سایز و جنس بکار رفته در ساخت کفش با قیمت های متفاوتی توسط شرکت های تولید کننده به بازارهای ورزشی عرضه می شود. به طور کلی کفش های اسکیت در مدل های بچه گانه و بزرگسال با قیمت در حدود ۴۰۰ هزار الی ۴.۵۰۰ میلیون تومان در بازارهای ورزشی کشورمان به خریداران عرضه می شود.پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاع از قیمت انواع برند ها ومدل های کفش اسکیت در نوع (سالنی -– خیابانی) همچنین سایر لوازم و تجهیزات ورزشی با کارشناسان ما در فروشگاه کالاورزش تماس، مشاوره و اطلاعات  لازم در خصوص برند، نوع ، قیمت و گارانتی کالای مورد نظر را کسب و در صورت نیاز اقدام به سفارش نمائید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone