۰

تردمیل در بارداری + نکات استفاده صحیح

تردمیل در بارداری + نکات استفاده صحیح

در این مقاله از وبلاگ کالاورزش، نحوه صحیح استفاده از تردمیل در دوران بارداری، عوارض احتمالی و نکات مهم پیاده روی و دویدن که باید رعایت شود بررسی شده است.

خانم‌های باردار و به‌خصوص کسانی که برای اولین بار اقدام به بچه‌دار شدن می‌کنند، معمولاً در سه‌ماهه اول، با موانع پیچیده‌ای ازلحاظ فعالیت بدنی مواجه هستند. مسئله ایمن بودن ورزش برای بانوان باردار از یک شخص به شخص دیگر متفاوت و بسیار بااهمیت است و عوامل زیادی در نوع تمرین آن‌ها دخیل است. تمرینات ورزشی در دوران بارداری همانند هر ورزش دیگری برای اهداف خاصی چون تناسب‌اندام و بهبود سلامت بدن انجام خواهد شد؛ بنابراین استفاده از تردمیل در بارداری به همراه اقدامات ایمن و دستورالعمل‌های پزشک بسیار مفید و کارآمد می‌باشد.

  1. 👈 استفاده از تردمیل در اوایل بارداری
  2. 👈 نحوه استفاده صحیح از تردمیل در دوران بارداری
  3. 👈 نکات مهم استفاده از تردمیل در بارداری
  4. 👈 عوارض استفاده نادرست از تردمیل

استفاده از تردمیل در اوایل بارداری

اگر بخواهیم بی‌طرفانه تصمیم بگیریم، بی‌شک پیاده‌روی در محیط بیرون و هوای پاک بسیار مفید و لذت‌بخش‌تر خواهد بود؛ اما متأسفانه امروزه به دلیل معکوس بودن شرایط آب و هوایی، خصوصاً محدودیت‌ها، بیشتر افراد ورزش در خانه در دوران بارداری را ترجیح می‌دهند و این امر برای شما و نوزادتان بسیار مفید است. از طرفی باعث خواهد شد شما کنترل چربی خون و وزن خود را در دست بگیرید. امروزه با توجه به فواید تردمیل ، پیاده‌روی تردمیل یکی از فعالیت‌های هوازی مفیدی محسوب می شود که زنان باردار می‌توانند برای داشتن تناسب‌اندام از آن بهره‌مند شوند.

نحوه استفاده صحیح از تردمیل در دوران بارداری

استفاده از تردمیل در زنان باردار به همراه برخی تمرینات ورزشی علاوه بر اینکه استرس شما را کاهش خواهد داد، موجب تقویت عضلاتتان نیز می‌شود. همین تقویت عضلات ارتباط مستقیمی با کاهش درد و افزایش تحمل شما در هنگام بارداری دارد و باعث می‌شود تا زایمان راحت‌تری را تجربه نمایید؛ اما همچنان برخی از مادران نگران این موضوع هستند که آیا فعالیت بدنی می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت جنین داشته باشد یا خیر؟

استفاده صحیح از تردمیل در دوران بارداری

 


خرید تردمیل خانگی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


 

درگذشته نیز برای جلوگیری از خطر سقط‌جنین به زنان باردار توصیه می‌شد که همواره ورزش نمایند؛ اما ورزش‌های آن دوران متناسب با شرایط فیزیکی بدن آن‌ها بود درصورتی‌که امروزه ممکن است این تمرینات ساده و کم‌تحرک‌تر باشد. طبیعتاً حرکات با چالش‌های سنگین شبیه دوران گذشته، ممکن است بسیار پر ریسک و افزایش خطر سقط‌جنین را به دنبال داشته باشد؛ اما درعین‌حال درصورتی‌که طبق توصیه پزشک از تمرینات اصولی و ایمن استفاده نمایید. به‌نوعی روش استفاده صحیح از تردمیل در بارداری را فراگرفته‌اید. اگر به توصیه پزشک و کارشناس ورزشی اقدام به تمرینات اصولی می‌کنید بهتر است حدود چند دقیقه بدن خود را گرم کرده تا ضربان قلب خود را حس کنید. سرعت تمرینات راکمی افزایش دهید تا جایی که صدای نفس خود را بشنوید. مجدداً سرعت تمرین را کاهش داده و راه رفتن خود را به حالت عادی برگردانید.

همواره بد نیست بدانید تغییر سرعت اصولی در تردمیل و تنظیم شیب بهترین روش تردمیل در ماه اول بارداری خواهد بود. در هنگامی‌که تردمیل را به‌صورت شیب‌دار درآورده‌اید سعی کنید هر 2 دقیقه حالت تمرین خود را تغییر دهید و سپس شیب را کم یا زیاد کنید.

نکات مهم استفاده از تردمیل در بارداری

استفاده از تردمیل در دوران بارداری خصوصاً در زندگی ماشینی امروزی، بسیار توصیه‌شده است. به‌طورکلی Treadmil به شما کمک می‌کند تا سرعت و شیب پیاده‌روی را متناسب با وضعیت خود تغییر دهید. با سطح صاف تردمیل می‌توانید از گره‌های عضلانی و رفع تنش در ماهیچه‌ها خلاص شوید. سعی داریم تا در این مقاله شمارا با چند نکته مهم در هنگام پیاده‌روی با تردمیل در بارداری آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

نکات مهم استفاده از تردمیل در بارداری

 

آهسته دویدن در دوران بارداری

زمانی که تمرین می‌کنید بایستی مراقب سرعت دویدن خود باشید. همواره به‌نوعی روی دستگاه اقدام به گام زدن نمایید که بتوانید هم‌زمان صحبت کنید و اگر در هنگام راه رفتن و یا دویدن نفس‌های شما به شماره افتاد حتماً سرعت خود را کاهش دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که شل شدن رباط‌ها و مفاصل در طی تمرین مستعد آسیب رسیدن در ناحیه‌های مختلف بدنی شما است. بنابراین با توجه به وجود مضرات تردمیل برای زانو ،  همواره آهسته دویدن با تردمیل در بارداری را تمرین نمایید.

هنگام تمرین شکم خود را در دست بگیرید

این نکته را بدانید شکم شما بیشتری فشار را در دروان حاملگی و حتی حین ورزش تحمل می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود هنگام تمرین تردمیل در اوایل بارداری دستان خود را به‌گونه‌ای نزدیک شکم کنید که گویا آن را در آغوش گرفته‌اید. با انجام این کار احساس می‌کنید که عضلات داخلی بدن شما منقبض می‌شوند و این روش نیز به تقویت عضلات هسته‌ای شما کمک خواهد کرد بنابراین در تحمل درد زایمان موفق‌تر خواهید بود.

از حرکات کششی استفاده کنید

امروزه حرکات کششی قبل و بعد از ورزش پیش‌نیاز ضروری تمرینات می‌باشد. اطمینان از اینکه عضلات و تاندون‌های شما آماده انجام تمرین هستند باعث خواهد شد تحکیم ساختاری بدنی شما هم برای ماهیچه‌ها و هم برای مفاصل بهینه‌تر شود؛ بنابراین حرکات کششی برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌دیدگی لازم و ضروری است. می‌توانید درباره چگونگی انجام این حرکات از پزشک خود مشورت بگیرید.

بدن خود را هیدراته کنید

هر نوع ورزش حتی پیاده‌روی برای مدت طولانی منجر به سوزاندن ذخایر چربی در بدن خواهد شد بنابراین افزایش متابولیسم باعث افزایش دمای هسته‌ای بدن شما شده و حفظ دمای مطلوب برای مادران جهت سالم نگه‌داشتن جنین ضروری است. استفاده از آب و مایعات زیاد در تمرینات علاوه برافزایش تعریق بر هیدراته شدن بدن نیز کمک شایانی خواهد کرد؛ بنابراین سعی کنید به‌صورت منظم آب بنوشید.

از دسته‌های کناری تردمیل کمک بگیرید

هنگام راه رفتن بر روی این دستگاه به‌خصوص زمانی که تردمیل در ماه اول بارداری و ماه‌های دیگر را به حالت شیب‌دار استفاده می‌کنید، حتماً از دسته‌های تردمیل کمک بگیرید زیرا شما باردار هستید و علاوه بر خود کودکی را نیز حمل می‌کنید به همین دلیل راه رفتن بر روی سطح شیب‌دار ممکن است تعادل شمارا بر هم بزند؛ بنابراین با این روش تکیه‌گاهی برای خود پیداکرده و تعادلتان حفظ می‌شود. همچنین بستن گیره ایمنی به بدن خود را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

ورزش را متناوب انجام دهید

اگر برای اولین بار از تردمیل استفاده می‌کنید، بهتر است طبق استاندارد هفته‌ای 3 مرتبه حدود نیم ساعت اقدام به راه رفتن بر روی این وسیله ورزشی نمایید. حرکات را متناوب انجام دهید و سعی کرده پس از اتمام هر مرحله با یک روز فاصله مجدداً آن را تکرار کنید. برای تمرین بیشتر حتماً می‌بایست با پزشک خود مشورت نمایید.

 


خرید تردمیل باشگاهی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


 

عوارض استفاده نادرست از تردمیل

درصورتی‌که طبق توصیه پزشک و یا کارشناسان ورزشی تمرین نکنید، به همان میزان ریسک مواجهه با صدمات و آسیب‌های جدی بالا خواهد رفت. به خاطر داشته باشید شما یک نوزاد نارس را حمل می‌کنید بنابراین درصورتی‌که با برخی حالات و عوارض زیر روبرو شدید سریعاً تمرینات را متوقف کرده و به پزشک خود مراجعه نمایید.

  • تکان خوردن غیرعادی جنین
  • دردهای شکمی زیاد
  • درد در ناحیه قفسه سین
  • سردردهای بی‌اختیار، حالت سرگیجه و نداشتن تعادل
  • ترشحات غیرعادی بدن در هنگام تمرین با تردمیل

 

 

محصولات مرتبط

%4 تخفیف
۳۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۸۳۰,۰۰۰ تومان
%8 تخفیف
۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۳۹,۴۰۰,۰۰۰ تومان ۴۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone