۰

هاوربرد (Hoverboard) یا همان اسکوتر برقی چیست؟

هاوربرد (Hoverboard) یا همان اسکوتر برقی چیست؟

در این مقاله به هاوربرد و اسکوتر برقی و همچنین قیمت این نوع دستگاه ها و نحوه هاوربرد سواری و چگونگی حرکت دستگاه پرداخته شده است.

در این مقاله به هاوربرد و اسکوتر برقی و همچنین قیمت این نوع دستگاه ها و نحوه هاوربرد سواری و چگونگی حرکت دستگاه پرداخته شده است.

 

۱. هاوربرد (Hoverboard)، اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می کند ؟

۱.۱ تخته (Board)

۱.۲ باتری هاوربرد

۱.۳ ژیروسکوپ (Gyroscope)

۱.۴ موتور هاوربرد Hoverboard Engine))

۲. چگونه هاوربرد سواری کنیم ؟

۳. قیمت هاوربرد و اسکوترهای برقی

 

هاوربرد (Hoverboard) ها در واقع نسل جدیدی از اسکوترهای برقی هوشمند هستند که بوسیله باتری های لیتیوم یونی نیروی حرکتی آنها تامین می شود. این دستگاه هوشمند امروزه به عنوان ابزاری هیجان انگیز و جذاب شناخته می شوند با توجه به کاربرد و ظاهر زیبایی که دارند توانسته اند جای خود را در میان همه گروه های سنی باز کرده و از محبوبیت بالایی برخوردار شوند. در ادامه بیشتر به این نوع از اسکوترهای برقی خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: چه نوع اسکوتری مناسب کودکان است؟

هاوربرد (Hoverboard)

هاوربرد (Hoverboard)، اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم Hoverboard  از انواع لوازم ورزشی و نسل جدیدی از اسکوترهای برقی هوشمند است که انرژی حرکتی آن از باتری های لیتیومی تامین می شود و با نام اسکیت برقی نیز شناخته می شوند. در واقع تخته (Board)، دو چرخ، موتور، باتری، ژیروسکوپ و پردازنده های کوچکی به نام میکروپروسور اجزای تشکیل دهنده یک هاوربرد هستند که در ادامه کاربرد هر یک از این اجزا خواهیم پرداخت.

هاوربرد (Hoverboard)، اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می کند؟

تخته (Board)

در زیر تخته (Board) دو بخش بسیار قرار دارد که برای کاربر این امکان را فراهم می کند که بتواند سرعت لازم برای مسیر را کنترل نماید، هنگامی که کاربر پاهای خود را به طور کامل بر روی Board قرار میدهد دستگاه شروع به حرکت و زمانی که شخص پای خود را از روی بورد جدا کند دستگاه از حرکت خواهد ایستاد. اما نکته ای که در اینجا قابل تامل است حفظ و کنترل تعادل کاربر هنگام حرکت دستگاه است زیرا اگر کاربر نتواند تعادل خود را در هنگام حرکت بر روی دستگاه حفظ کند مسلما از روی تخته ((Board به زمین سقوط خواهد کرد.

تخته (Board) هاوربرد

باتری هاوربرد

باتری ها در واقع تامین کننده توان حرکتی هاوربرد و اسکوترهای برقی هستند. نوعی از این باتری که با نام باتری لیتیومی شناخته می شوند دارای ولتاژ بسیار بالایی هستند که جهت تامین نیروی حرکتی در هاوربرد ها مورد استفاده قرار می گیرند. این باتری های لیتیومی در وضعیت شارژ اضطراری در مدت ۳۰ دقیقه کاملا شارژ می شوند و برای مدت زمان ۱ ساعت میتوانند به راحتی نیروی لازم برای حرکت دستگاه را فراهم کنند.

باتری هاوربرد

ژیروسکوپ (Gyroscope)

یکی از مهمترین اجزای یک هاوربرد و اسکوتر برقی Gyroscope (ژیروسکوپ) است که نقش تنظیم شیب و ایجاد تعادل را برای کاربر در جهت حفظ تعادل بر روی هاوربرد در هنگام حرکت را ایفاء می کند. به این ترتیب میکروپروسور (Microprocessors) ها این پردازش گرها و حسگرهای کوچک بتوانند توان و نیروی خروجی را به سمت چرخ ها منتقل و حرکت دستگاه را پدید آورند.

ژیروسکوپ (Gyroscope) هاوربرد

موتور هاوربرد (Hoverboard Engine)

موتور تامین و تولید کننده توان مورد نیاز برای حرکت چرخ های دستگاه است تا کاربر بتواند در حالتی متعادل مسیر حرکتی خود را با سرعت مطلوب طی کند. هاوربرد توان حرکتی خود را به وسیله دو موتور که هرکدام دارای ۳۵۰ وات توان که در دو طرف دستگاه داخل چرخ ها قرار گرفته اند تامین می کنند. حسگرها و پردازش گرهای ژیروسکوپی و میکروپروسورها که در زیر بورد تعبیه شده اند و باتری، به صورت یک مجموعه ای هماهنگ قدرت مورد نیاز دستگاه را تولید تا کاربر بتواند به راحتی با سرعت کنترل شده حرکت نماید. بیشتر هاوربرد ها و اسکوترهای برقی تولید شده توسط  برندهای مختلف دارای سرعتی بین ۱۰ الی ۱۸ کیلومتر بر ساعت هستند و گاها در برخی مواقع بسته به شرایط سرعت بعضی از دستگاه ها حتی به ۲۰ کیلومتر در ساعت هم می رسد.

موتور هاوربرد (Hoverboard Engine)

چگونه هاوربرد سواری کنیم؟

بی شک حفظ تعادل و کنترل یکی از لازمه های هاوربرد سواری است. برای سوار شدن بر روی یک هاوربرد ابتدا کاربر یکی از پاهای خود (چپ – راست) را بر روی بورد (Board) و یا پدال های تعبیه شده بر روی دستگاه  قرار داده و پس از روشن شدن لامپ های قرار گرفته بر روی دستگاه به نشانه تائید صحیح بودن حرکت کاربر می تواند پای دیگر را نیز بر روی دستگاه قرار داده و تعادل خود را بر روی دستگاه کنترل و حرکت کند. کاربر برای حرکت به سمت جلو باید کمی وزن بدن را به سمت جلو هدایت و دستگاه به طور خودکار به سمت جلو حرکت خواهد کرد. در واقع حسگرهای تعبیه شده در هاوربرد با هر عکس العمل کاربر حرکت مورد نظر او را انجام میدهد. برای گردش به اطراف (چپ – راست) تنها کافی است کاربر، به پدال سمتی را تمایل به گردش به آن جهت دارد را کمی فشرده تا دستگاه خودکار به جهت مورد نظر حرکت کند. برای ایستادن تنها کافی است که  کاربر سرعت حرکت را تا حد ممکن کم کرده و مانند هنگام سوار شدن یکی از پاها را بر روی زمین گذاشته و با تعدل کامل پای دیگر را نیز بر روی زمین قرار می دهد.

نکته : عدم برقراری تعادل و کنترل بر روی هاوربرد می تواند منجر به سقوط و آسیب دیدگی در شخص شود.

بیشتر بدانید: آشنایی با ورزش اسکیت و تاریخچه آن در جهان

چگونه هاوربرد سواری کنیم؟

قیمت هاوربرد و اسکوترهای برقی

امروزه تعداد بسیاری از کمپانی ها خرد و کلان اقدام به طراحی و تولید هاوربرد و اسکوترهای برقی می کنند و محصولات خود را با توجه به مدل، تنوع، ساختار و ویژگی های تعبیه شده بر روی  دستگاه با قیمت های متفاوتی روانه بازارها می کنند. به طور کلی Hoverboard ها با میانگین ۳۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار در بازارهای جهانی بسته به نوع محصول و کیفیت آن قیمت گذاری و به فروش می رسند. دستگاه هایی که از قیمت پائین تری برخوردار هستند بطور حتم از کیفیت پائینی نیز برخوردار خواهند بود. همچنین در کشورمان این دستگاه ها با توجه به نوع برند و کمپانی سازنده از تنوع قیمتی برخوردار هستند. از جمله ای برند هایی که محصولات شان به بازار های کشورمان عرضه شده است می توان به، Ninebot، Auto balance، F speed، و Smart Balance اشاره کرد. شما می توانید پیش از خرید Scooter و یا Hoverboard با کارشناسان ما نیز در فروشگاه کالاورزش تماس، مشاوره و اطلاعات لازم در خصوس دستگاه مورد نظر را کسب کنید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع Hoverboard & Scooter ها و سایر لوازم و تجهیزات ورزشی به صفحه اصلی سایت ما * کالاورزش * مراجعه فرمائید.

محصولات مرتبط

۳۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone