۰

مزایای استفاده از توپ تمرینی در بدنسازی

مزایای استفاده از توپ تمرینی در بدنسازی

مزایای استفاده از توپ تمرینی در بدنسازی، پیلاتس، یوگا و نحوه کمک به تقویت ماهیچه ها را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

مزایای استفاده از توپ تمرینی در بدنسازی، پیلاتس، یوگا و نحوه کمک به تقویت ماهیچه ها را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

۱.بهبود انعطاف پذیری

۲.تقویت ماهیچه های اصلی

۳.چگونه تعادل خود را بهبود ببخشیم

توپ تمرینی پر از هواست و در حین تمرین تناسب اندام به راحتی می توان از آن استفاده کرد. این توپ ها سبک، و رنگارنگ هستند و  حتی می توانند ۲۷۰ کیلوگرم وزن را  پشتیبانی کنند.توپ تمرینی با اسامی دیگری از جمله توپ سوئیسی، توپ تعادلی، توپ جیم بال و توپ یوگا نیز شناخته می شود. خبر خوب این است که برای استفاده از توپ تمرینی به مربی شخصی و فیزیوتراپیست نیازی نیست. این توپ ها در تمرینات یوگا و پیلاتس هم مورد استفاده قرار می گیرند و برای اهداف فیزیوتراپی نیز موثر هستند. همیشه به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از شروع برنامه تمرینی تناسب اندام با پزشک خود مشورت کنید. بخصوص اگر دچار جراحت، آسیب و شرایط خاص پزشکی هستید. اکثر افراد برای تمرین کشش ماهیچه و تمرینات شکمی از توپ تمرینی استفاده می کنند. این توپ ها برای تمرینات کم شدت ایروبیک و حتی تمرینات استقامتی روزمره هم مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بدانید: بوسوبال چیست؟

مزایای تمرین با توپ بدنسازی

بهبود انعطاف پذیری

ورزش های کششی مانند ورزش پیلاتس موجب افزایش انعاف پذیری بدن می شوند. برخی از تمرینات این ورزش ها را همراه با توپ بدنسازی نیز انجام می دهند. استفاده درست از توپ تمرینی در تمرینات روزمره ی تناسب اندام، به بهبود انعطاف پذیری بدن کمک می کند. حتی می توان  از این نوع توپ تمرینی برای گرم کردن و کشش دادن ماهیچه ها قبل از شروع تمرین استفاده کرد. این کار مانع آسیب دیدگی می شود و همچنین به بهبود عملکرد مفاصل و ماهیچه ها کمک می کند.

 

تقویت ماهیچه های اصلی

استفاده درست از توپ تمرینی، به استحکام عضلات شکمی و عضلات کمر و پشت کمک شایانی می کند، زیرا  این ماهیچه ها از ستون فقرات محافظتک رده. و  به نگهداری و پایداری ستون بدن کمک می کنند. اکثر این گروه ماهیچه ها برای اکثر فعالیت های روزانه مثل بلند کردن اجسام و کشش دادن بدن بکار گرفته می شوند، استفاده از این توپ عضلات را استوار و حالت دار می کند. ماهیچه های هسته ی بدن شامل راکتوس شکمی، ماهیچه های عرضی شکمی و ماهیچه های مورب شکمی هستند. که این ماهیچه ها به بدن کمک می کند تا به تمام جهات حرکت کند. ماهیچه های هسته ای از ناحیه کمر و لگن محافظت، و به تحمل وزن بدن کمک می کنند. ماهیچه های مرکزی باعث می شوند تا ستون فقرات، لگن خاصره و کتف ها استوار شوند.

بیشتر بدانید: توپ جیم بال چیست؟ همه آنچه که درباره جیم بال باید بدانیم

 

تعادل خود را بهبود ببخشیم

حتی اگر فقط روی توپ تمرینی بنشینید، ماهیچه ها را برای حفظ تعادل بدن درگیر کرده اید لازم است که از ماهیچه های شکم و پشت برای نگه داشتن تعادل خود روی توپ استفاده کنید. تمرین کردن با  این توپ ها به شیوه ی درست، برای وضعیت سلامت شما سودمند است. مهم است که در هنگام استفاده از توپ، هم ترازی آن را حفظ کنید تا از جراحت و آسیب دیدگی جلوگیری شود. استفاده از این توپ ها در برنامه روزمره تناسب اندام، به تمرینات شما تنوع می دهد. کارشناسان زیبایی اندام بر این باورند که افراد با هسته ی قوی در آینده کمتر با خطر جراحت در ناحیه ماهیچه ها مواجه اند.

بهبود تعادل با توپ بدنسازی

بطور خلاصه استفاده از توپ تمرینی در تمرینات روزمره تناسب اندام، باعث بهتر شدن استحکام، انعطاف پذیری و هماهنگی ماهیچه ها میشود. همچنین هسته قوی ماهیچه ها، به نگه داشتن حالت خوب بدن کمک می کند.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone