۰

راهنمای خرید راکت تنیس و انتخاب بهترین برند آن

راهنمای خرید راکت تنیس و انتخاب بهترین برند آن

در این مقاله به راهنمای خرید و انتخاب راکت تنیس و همچنین بهترین برندهای تولیدکننده این راکت ها و قیمت آنها در بازارهای ورزشی و استانداردهایی که یک راکت تنیس باید دارا باشد پرداخته شده است.

در این مقاله به راهنمای خرید و انتخاب راکت تنیس و همچنین بهترین برندهای تولیدکننده این راکت ها و قیمت آنها در بازارهای ورزشی و استانداردهایی که یک راکت تنیس باید دارا باشد پرداخته شده است.

۱. راکت تنیس (Tennis Rocket)

۲. راهنمای انتخاب و خرید راکت تنیس

۲.۱ تقسیم بندی راکت بر اساس میزان مهارت

۲.۲ استانداردهایی که یک راکت تنیس باید داشته باشد

۳. بهترین برند های راکت تنیس با چه قیمتی در بازارها عرضه می شوند؟

راکت تنیس (Tennis Rocket)

ورزش تنیس مملو از حرکات انفجاری، سرعت و هیجان است تا جایی که زمان بازی آن گاهی به ۲ ساعت هم می رسد. اما اصلی ترین ابزار این ورزش راکت است که بایستی با توجه به میزان مهارت افراد انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد. بیشتر راکت های موجود در بازار از جنس گرافیت و یا آلومینیوم ساخته می شوند و از وزن های متفاوتی برخوردارند که بسته به میزان مهارت افراد در این ورزش انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی سبکترین راکت ها چیزی در حدود ۸ اونس و سنگین ترین آنها ۱۲.۵ اونس وزن دارند. در ادامه به راهنمای انتخاب و خرید یک راکت مناسب خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

راکت تنیس

بیشتر بدانید: ۵ فواید تنیس که موجب لاغری و تقویت عضلات می شود

راهنمای انتخاب و خرید راکت تنیس

راکت تنیس از انواع وسایل مورد نیاز تنیس است که نوع راکت تنیسی که انتخاب می کنید کاملا با میزان مهارت شما ارتباط مستقیمی دارد. معیارهای دیگر از قبیل وزن، قد و جثه نیز بر انتخاب یک راکت تاثیر گذار است.

تقسیم بندی راکت بر اساس میزان مهارت

برای افراد آماتور راکتی با وزن سبک و صفحه بزرگ پیشنهاد می شود. این افراد به دلیل عدم تسلط بر تکنیک ها با صفحه ی بزرگ راح تر می توانند به توپ ضربه بزنند و احتمال ضربه زدن به توپ افزایش می یابد. افراد نیمه حرفه ای ( کسانی که پس از مدتی تا حدودی بر تکنیک های ورزش تنیس تسلط یافته اند)  از دسته ای که دارای وزن متوسط و صفحه بزرگ استفاده می کنند. این افراد نسبت به افراد حرفه ای با قدرت کمتری به توپ ضربه می زنند ولی برای ضربات قدرتی نیار به راکتی دارند که کمی سنگین تر از راکت های آماتورها می باشد. افراد حرفه ای معمولا از راکت های سنگین تر دارای صفحه ای کوچک هستند استفاده می کنند.که وزن این راکت ها بیش از ۳۱۵ گرم می باشد.

استانداردهایی که یک راکت تنیس باید داشته باشد.

وزن راکت (Rocket Weight)

وزن راکت از اهمیت بسازی برخوردار می باشد. دلیل آن این است که اگر وزن مناسب راکت را رعایت نکنید ممکن است به دست آسیب وارد شود. وزن راکت برای افراد آماتور از ۲۵۰ گرم تا ۲۹۰ گرم می باشد. این وزن بر اساس هیکل و قد محاسبه می شود که برای آقایان ۲۹۰ گرم و برای خانم ها بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ گرم می باشد. این وزن رابطه مستقیمی با مهارت بازیکن دارد.

وزن راکت

نقطه تعادل راکت (Rocket Balance Point)

نقطه تعادل به قسمتی از راکت تنیس می گویند که وقتی آن نقطه را بر روی لبه صاف قرار دهید، طوری که دو طرف راکت تکیه گاه نداشته باشند، راکت متعادل قرار گیرد. اگر تعادل به سمت سر راکت متمایل باشد، سر راکت سنگین تر است و اگر به سمت دسته متمایل باشد، سر راکت سبک تر است. نقطه تعادل را بر روی راکت به صروت HL ( سر سبک) و HH (سر سنگین) به صورت اختصاری بر روی راکت مشخص می شود.

بیشتر بدانید: مشخصات توپ تنیس، انواع و راهنمای خرید آن

عرض راکت (Rocket Width)

ضخامت راکت به عنوان عرض راکت شناخته می شود. همانطور که مشخص است استحکام راکت تنیس به عرض آن بستگی دارد. با استحکام بیشتر بازیکن می تواند ضربات قدرتی بیشتری بزند ولی اگر استحکام کمتر باشد، راکت انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت. برای افراد آماتور عرض راکت بهتر است بین ۲۳ تا ۲۷ میلی متر باشد.

عرض راکت

زه راکت

زه راکت تنیس در بازار در سه سایز ۱۵، ۱۶ و ۱۷ یافت می شود. سیم شماره ۱۵ با بالاترین ضخامت و ۱۷ نازکترین ضخامت می باشد. سیم های ضخیمتر با کنترل و قدرت بیشتری به توپ ضربه وارد می کنند. برای راکت هایی با سیم نازک لرزش گیر تعیبیه می شود که در بازی خللی ایجاد نشود. راکت هایی با سیم ضخیم درست است که ضربه های بهتری می زنند ولی بخاطر بافت درشت آنها دوام کمتری دارند.

زه راکت

سر راکت

سر راکت در انجام ضربات قدرتی نقش مهمی را ایفا می کند. اگر وزن راکت به سمت سر سنگین تر باشد، به این معناست که سر راکت بزرگ است. بازیکنان حرفه ای تنیس به علت مهارت بالا نیاز به سر بزرگ ندارند. افراد آماتور راکتی با سر ۱۰۴ تا ۱۰۵ اینچ مربع و افراد حرفه ای از راکتی با سری ۹۸ یا ۹۹ اینچ مربع استفاده می کنند.

اندازه گریپ (دسته) راکت تنیس

گریپ کوچک به بازیکنان اجازه مانور بیشتری در حرکات می دهد ولی فشار بیشتری به عضلات دست وارد می کند. استاندارد بین المللی سایز گریپ معمولا ۴ تا ۵.۸ اینچ می باشد.

طول راکت (Rocket Length)

استاندارد طول راکت تنیس ۶۸.۶ تا ۷۱.۱ سانتی متر می باشد. هر چه طول دسته بلندتر باشد قدرت بیشتری در ضربه زدن به توپ اعمال می شود. برای افراد آماتور راکتی با سر بزرگ و دسته بلند توصیه می شود برای کودکان طول کم و سر بزرگ پیشنهاد می شود.

جنس راکت

راکت با جنس آلومینیومی برای افراد آماتور مناسب تر می باشد. این راکت ها ارزان، محکم و سنگین هستند و افراد مبتدی و نیمه حرفه ای با آن راحتر کار می کنند. راکت های گرافیتی سبک تر و گران قیمت هستند، این راکت ها مستحکم بوده و افراد حرفه ای و کسانی که به طور مداوم این ورزش را انجام  می دهند ازین راکت ها استفاده می کنند. راکت های گرافیتی کمتر از راکت های آلومنیومی ارتعاش دارند.

جنس راکت

بیشتر بدانید: آشنایی با قوانین بازی تنیس

بهترین برند های راکت تنیس با چه قیمتی در بازارها عرضه می شوند؟

بهترین برندهای راکت تنیس محصولات تولیدی خود را با بهره گیری از تکنیک های نوین طراحی و بکارگیری از متریال های با کیفیت (گرافیت) تولید و روانه بازارهای ورزشی می کنند که در این میان میتوان به نام هایی همچون Wilson، HEAD، BABOLAT، Prince، Dunlop، Yonex اشاره کرد. این برندها راکت های حرفه ای خود را بسیار سبک و در عین حال قدرتمند می سازند تا در هنگام بازی مهارت و توانایی های تنیسور افت نکند. همچنین استفاده از این راکت ها توسط تنیسورهای نیمه حرفه ای می تواند باعث افزایش و ارتقاء مهارت آنان شود. به طور کلی راکت های تنیس با توجه به برند، مدل و نوع استفاده (آماتور- نیمه حرفه ای – حرفه ای) و جنس بکار رفته در ساخت آن با میانگین قیمتی ۳۵۰ هزار الی ۴.۵۰۰ میلیون تومان در بازارهای ورزشی کشورمان عرضه می شود.

پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید با کارشناسان ما در گروه کالاورزش تماس و اطلاعات لازم در خصوص برند، جنس، گارانتی و ضمانت اصالت محصول را دریافت و در صورت تمایل اقدام به سفارش و خرید نمائید.

محصولات مرتبط

%4 تخفیف
۴۳۰,۰۰۰ تومان ۴۵۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone