۰

بهترین انتخاب کفش فوتبال برای چمن مصنوعی

بهترین انتخاب کفش فوتبال برای چمن مصنوعی

در این مقاله بهترین انتخاب کفش فوتبال مخصوص چمن مصنوعی و انواع کفش استوک فوتبال مناسب برای بازی در زمین های چمن و عوامل موثر در انتخاب کفش استوک چمن مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله بهترین انتخاب کفش فوتبال مخصوص چمن مصنوعی و انواع کفش استوک فوتبال مناسب برای بازی در زمین های چمن و عوامل موثر در انتخاب کفش استوک چمن مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

۱. انواع کفش استوک فوتبال

۱.۱ کفش فوتبال با استوک HG

۱.۲ کفش فوتبال با استوک AG

۱.۳ کفش فوتبال با استوک SG

۱.۴ کفش فوتبال با استوک FG

۲. عوامل موثر در انتخاب کفش استوک چمن مصنوعی

 

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت و تولید کفش مخصوص فوتبال شاهد تنوع، در مدل ها و برند های تولید کننده کفش های فوتبال هستیم در این راستا کمپانی ها تولید کننده متناسب با نوع زمین های فوتبال اقدام به ساخت کفش های مخصوص برای بازی در هر نوع زمینی (زمین چمن طبیعی – زمین چمن مصنوعی) نموده اند. در مقالات قبلی پیرامون کفش استوک فوتبال و انوع  آن پرداخته ایم در این قسمت سعی داریم، انتخاب کفش فوتبال مناسب برای زمین های چمن مصنوعی و طبیعی را مورد بررسی قرار دهیم.

 انتخاب کفش استوک چمن مصنوعی


بیشتر بدانیم: بهترین کفش استوک فوتبال چیست؟


انواع کفش استوک فوتبال

با توجه به تاثیر کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین و افزایش بازدهی آن، انتخاب نوع مناسب و با کیفیت کفش از اهمیت بالایی برخوردار است.کفش های استوک فوتبال معمولا به ۳ دسته مخصوص، زمین چمن سفت، زمین چمن نرم و خیس، و زمین چمن مصنوعی تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی هرکدام و نحوه کاربرد آنها در زمین مخصوص خود خواهیم پرداخت.

کفش فوتبال با استوک HG

استوک HG برای بازی در زمین های چمن مصنوعی خشک و سفت ساخته شده است. در کف این کفش ها مقدار زیادی استوک (میخ) به شکلی یکسان پخش شده و استوک ها از ارتفاع کمی برخوردار هستند تا از فشار ناشی از سفت زمین به پاها جلوگیری کنند. این نوع کفش بسیار مناسب و مقاوم در فصل زمستان برای بازی در زمین های یخ زده هستند. استوک AG مخصوص بازی در زمین های چمن مصنوعی و نرم طراحی و ساخته می شود. در این کفش استوک های زیاد و یکنواختی که از ارتفاع یکسانی برخوردار نیستند تعبیه شده است. جنس استوک ها از پلاستیک فشرده شده  و به صورت تیغه ای تهیه شده و در افزایش سرعت بازیکن موثر است.

کفش فوتبال با استوک SG

استوک SG مخصوص بازی در زمین های چمن نرم طراحی شده است. این کفش به دلیل داشتن قابلیت تعویض استوک (میخ) استوک تعویضی نامیده می شود . مناسب بازی در زمین های چمن نرم و خیس است. در این کفش ها استوک های بلند قابل تعویض به فواصل نزدیک به هم نصب، و همچنین ، استوک های نیز وجود دارند که قابل تعویض ندارند. این کفش در بین بازیکنان بزرگ فوتبال به جهت پتانسیل بالای آن در طی کردن پیچ های مانیکور بسیار محبوب هستند.

کفش فوتبال با استوک FG

استوک FG مخصوص بازی در زمین های چمن طبیعی که از چمن کوتاهی برخوردارند طراحی و ساخته می شود. استفاده از این استوک باعث بهبود افزایش سرعت در حرکات انفجاری بازیکنان می شود. در طراحی اینکفش ها معمولا از استوک آلومینیومی که بصورت تیغه ای و مخروط تو خالی هستند بکار برده می شود.


بیشتر بدانید: اجزاء، ویژگی و استاندارهای یک کفش فوتسال


عوامل موثر در انتخاب کفش استوک چمن مصنوعی

مهمترین فاکتورهای موثر در انتخاب کفش استوک مخصوص چمن مصنوعی در ساختار آن خلاصه می شود. در انتخاب کفش استوک فوتبال جنس بکار رفته در آن، مانند چرمی که در ساخت کفش استفاده شده، تکنولوژی، دوام، مقاومت کفش، احساس راحتی بازیکن در هنگام بازی، نحوه قرار گیری استوک ها و جنس استوک (میخ)  بسیار حائز اهمیت است. اساسآ انتخاب صحیح یک کفش استوک فوتبال با توجه به شناخت بازیکن از ویژگی ها و پستی که در فوتبال در آن بازی می کند بر نحوه بهبود کیفیت روند بازی آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود ولی این نکته را باید در نظر داشت که بر سبک بازی بازیکن هیچ تاثیری نخواهد داشت.

 

محصولات مرتبط

%2 تخفیف
۶۴۵,۰۰۰ تومان ۶۶۰,۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

avatar لمین :

عالی

ارسال شده در ۲۹ مهر ۱۴۰۱

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone