۰

راکت بدمینتون

راکت بدمینتون

ورزش بدمینتون به‌عنوان یک بازی باستانی و محبوب در جهان شناخته می‌شود. این بازی ابتدا در یونان و مصر رواج داشت و سپس در حدود سال 1860 میلادی تغییرات زیادی بر روی شکل و ترکیب ورزش صورت گرفت. این رشته ورزشی به‌عنوان یک بازی در فضای بسته و یا باز قابل انجام است. در مورد تاریخچه این رشته ورزشی بد نیست بدانیم قبل از اینکه این بازی در کشور انگلستان وارد شود در کشور هند با نام دیگری چون پونا شناخته می‌شد. هندی‌ها که مستعمره انگلستان بودند روبروی افسران انگلیسی این بازی را به‌صورت گروهی انجام می‌دادند و سپس این بازی توسط افسران و نظامیان آن دوران به انگلستان آورده شد.

Badminton یکی از سریع‌ترین ورزش‌های راکتی بوده که در اصطلاح ورزشی به توپ یا شاتل توسط راکت‌ها ضربه زده می‌شود و طبق آمار به‌دست‌آمده در سریع‌ترین حالت خصوصاً در مسابقات بین‌المللی می‌تواند سرعتی بیشتر از 200 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این ورزش ابتدا دربازی‌های المپیکی در سال 1992 راه خود را به مسابقات باز کرد و سپس در مسابقات جهانی نیز رواج یافت. دراین‌بین نیز در رشته بانوان کارولین مارین از کشور اسپانیا در سال 2016 و لین دان از چین ازجمله قهرمانان شناخته‌شده این رشته ورزشی می‌باشند.

انواع راکت بدمینتون

امروزه این رشته ورزشی در کشورهای مختلف با افزایش مراکز مربیگری و باشگاه‌های آموزشی روزبه‌روز رشد و گسترش‌یافته است. اگر قصد دارید به این ورزش بپردازید مهم است که یک راکت مناسب و قابل‌اعتماد خریداری نمایید. راکت‌های ورزشی از طرح‌های مختلفی چون راکت بدمینتون کودکان تا سری نوجوانان و حرفه‌ای با مارک‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. با استفاده از تجهیزات مناسب و باکیفیت قادر خواهید بود تا تکنیک تمرین خود را با استفاده از راکت بدمینتون حرفه‌ای بهبود بخشید.

اما چگونه تشخیص راکت های ورزشی بدمینتون اصل از غیر اصل را متوجه شویم. ما در این بخش انواع راکت‌ها را به‌صورت خلاصه نام‌خواهیم برد پس با ما همراه باشید.

راکت بدمینتون حرفه ای

راکت‌های ورزشی سبک و پایه

اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید برای اولین بار از راکتی استفاده کنید که تمرین با آن برایتان آسان باشد، راکت‌های پایه بهترین انتخاب شما خواهند بود. به دلیل اینکه معمولاً این راکت‌ها از آلومینیوم سبک ساخته‌شده‌اند کنترل آن‌ها بسیار راحت خواهد بود. راکت‌های سبک و پایه معمولاً فشار کمتری را به عضلات دست‌های شما وارد خواهند کرد بنابراین به‌عنوان یک ورزشکار تازه‌کار و مبتدی استفاده از راکت بدمینتون معمولی در بازی آسیب کمتری را به شما خصوصاً در ناحیه مچ‌ها خواهد رساند.

راکت‌های ترکیبی و متوسط

این راکت‌ها با جنس کربن در ناحیه دسته و یا شفت آن‌ها و داشتن انعطاف بالاتر نسبت به نوع سبک و پایه که در بالا ذکرشده بود از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. البته با تغییر شکل فریم این محصولات قدری نسبت به محصولات پایه سنگین‌تر شده است. به همین دلیل خریداران این نوع راکت‌ها بایستی به مرتبه‌ای برسند که قدرت مچ و عضلات شانه قوی‌تری نسبت به افراد مبتدی داشته باشند.

راکت‌های بدمینتون حرفه‌ای

راکت های ورزشی بدمینتون به صورت حرفه‌ای مناسب ورزشکاران حرفه‌ای خواهد بود که می‌خواهند در مسابقات با راندمان بسیار بالا شرکت کنند. کیفیت و استحکام برای این‌گونه ورزشکاران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به همین دلیل آن‌ها به دنبال محصولی هستند که مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. از طرفی بدنه آن‌ها بسیار سبک بوده و در مقابل هر ضربه‌ای ازجمله شاتل خصوصاً در ناحیه زه بندی مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

راکت بدمینتون اصل

البته لازم به ذکر است منظور از ضربات به معنای افتادن و یا برخورد با جسم سخت نیست زیرا این محصول به دلیل خاصیت انعطافی و گرافیت مرغوبی که در ساخت آن استفاده‌شده، درواقع ترد و شکننده نیز خواهد بود. پس باید بیشتر از مدل‌های معمولی مراقب آن‌ها باشید.

راکت‌های تهاجمی

این محصول را به‌عنوان راکت‌های قدرتی نیز در بازار می‌شناسند. در راکت‌های قدرتی و تهاجمی سازه آن به این‌گونه است که سر یا Head راکت نسبت به مدل‌های قبلی کمی وزن و مقاومت بیشتر دارند به همین دلیل قدرت تهاجمی بیشتری نیز در هنگام تمرین با توپ و حریف دارد. از طرفی شفت (دسته) آن‌ها برای محصولات قدرتی یا تهاجمی قابل‌انعطاف بوده و همین امر باعث افزایش قدرت ضربه خواهد بود.

راکت‌های بدمینتون سرعتی

این محصول به دلیل استفاده از طرح‌های خاص و سبک خصوصاً در بخش GRIP یا دسته، گلوگاه و سر راکت که فنّاوری منحصربه‌فردی به همراه دارد به‌عنوان یک وسیله سرعتی، ورزشکار را قادر می‌سازد تا ضرباتی با دقت و سرعت بیشتر به توپ وارد نماید. لازم به ذکر است این محصول در دسته راکت‌های حرفه‌ای نیز قرار می‌گیرند.

راکت ورزشی کنترلی

این دسته از محصولات در بخش Head یا همان سر راکت که برخی حالت گرد دارند و برخی نیز به‌صورت بیضی‌شکل، دارای وزن بسیار سبک بوده که همین امر قدرت و کنترل ورزشکاران را در حین تمرین بالاتر برده و باعث می‌شود تا سرعت عمل ضربه به توپ آن‌ها بیشتر شود. به‌طور مثال می‌توان به برندهای معتبر جهانی چون یونکس Yonex، Victor، Froza، Wilson اشاره کرد.

راهنمای انتخاب و خرید انواع راکت بدمینتون 

راکت های ورزش بدمینتون بر سه نوع هستند و تنها وجه تمایز در بین آنها در کیفیت ، جنس و  مواد بکار رفته در آنها  خلاصه می شود. در ادامه  به انواع راکت ها خواهیم پرداخت.

راکت بدمینتون حرفه ای

راکت های بدمینتون حرفه ای از کربن گرافیت ساخته شده اند که بسیار مورد علاقه بازیکنان حرفه ای است. به این علت که راندمان بسیار بالایی در کیفیت بازی ورزشکاران دارند. این نوع از راکت ها بسیار سبک هستند و در مواقعی که ورزشکار در جهش به هوا برای ضربه موجب کیفیت بهتر ضربه می شود. تنها عیب این راکت ها در شکننده بودن آنها در هنگام برخورد با اجسام سخت است.

راکت بدمینتون پایه

این راکت ها از جنس آلومینیوم ساخته می شوند که مناسب جهت استفاده برای افراد تازه کار است. به دلیل مقاومت بالای آنها در برابر ضربات حاصل از اشتباهات ورزشکاران در اثر برخورد با زمین و یا تقابل راکت های بازیکنان با یکدیگر مناسب می باشد و به دلیل مقاومت بالای این راکت بیشتر برای انجام تمرینات و آموزش مورد استفاده قرار می گیرند.

راکت بدمینتون متوسط

راکت های بدمینتون متوسط ترکیبی از دو راکت حرفه ای و مبتدی است که عموما جنس دسته آنها (شفت) از کربن، به دلیل داشتن انعطاف و قسمت فریم آنها از آلومینیوم به جهت مقاوم بودن ساخته می شود. باید در نظر داشت که به جهت تکنولوژی های جدید که در شکل و فرم این قبیل راکت ها در راستای افزایش کیفیت آنها بکار برده می شود نسبت به راکت های مبتدی گرانتر هستند. به ورزشکاران مبتدی پیشنهاد می شود که برای شروع از راکت های مبتدی استفاده کنند و تا به سطح یک یازیکن متوسط  و یا حرفه ای برسند برای اینکه اشتباه در انتخاب راکت می تواند باعث مصدومیت در مچ ها و عضلات کوچک شانه  و کیفیت پائین در عملکرد بازیکن شود. حال که با انواع راکت بدمینتون آشنا شدید وقت آن است که بدانید راکت ها خود نیز بر چهار دسته هستند که هر کدام دارای خواص مخصوص خود هستند و به توضیح مختصر آنها خواهیم پرداخت.

راکت های قدرتی

این رکت ها از وزن بیشتری نسبت به سایر راکت ها در قسمت سر راکت (هد) برخوردار بوده و همینطور قابلیت انعطاف در شفت راکت سبب افزایش قدرت ضربه می شود.

راکت های سرعتی

در راکت های سرعتی با بهره گبری از تکنولوژی بکار رفته در فریم و شفت آنها که باعث سبکی در این قبیل راکت ها شده این امکان را برای ورزشکار میدهد که ضربات خود را با سرعت و دقت بیشتری وارد کند که عموما تمام این خاصیت ها را میتون در راکت های حرفه ای بدمینتون مشاهده کرد.

راکت های ترکیبی

در راکت های ترکیبی وزن راکت در کلیه اجزای آن به صورت یکنواخت توزین شده است که از نکته نظر انعطاف در حد متوسطی قرار گرفته اند.

راکت های کنترلی

این راکت ها دارای فریم و سر (هد) سبک تری نسبت به سایر راکت ها هستند و به همین جهت به بازیکن از قدرت بیشتری در کنترل ضربات برخوردار خواهد بود زیرا که با سبک شدن فریم ورزشکار با دقت و تمرکز بیشتری می تواند ضربه وارد کند.ئمارک ها و برند های معتبری که در زمینه تولید و ساخت راکت های مخصوص بدمینتون فعالیت دارند و از کیفیت قابل توجهی برخوردارند میتوان به یونکس  yonex، ویکتور  victor و مکس پاور maxpower اشاره کرد. تقریبا می توان گفت که این ۳ برند تولید کننده بهترین و با کیفیت ترین راکت های بدمینتون در جهان هستند.

قیمت راکت بدمینتون خوب در بازار

محدوده قیمت راکت بدمینتون در بازار با توجه به نوع معمولی و حرفه‌ای آن کاملاً اختلاف داشته ولی در حالت پایه با مبلغی حدود 80 تا 100 هزار تومان نیز می‌توان این محصول را تهیه کرد. تفاوت قیمت بدمینتون خوب و حرفه‌ای با مدل معمولی بیشتر به خاطر مقدار زه کشی و همچنین کیفیت بدنه و آلیاژ به‌کاررفته آن خواهد بود. لازم به ذکر است برخی از این وسایل به‌صورت یکپارچه از آلیاژ، بدون جوش خوردگی تشکیل‌شده‌اند و از جنس گرافیت مرغوب می‌باشند. اگر به دنبال راکت بدمینتون ارزان‌قیمت برای تفریحات آخر هفته خود هستید می‌توانید از مدل‌های دسته آلومینیومی استفاده کنید. ولی اگر حرفه‌ای ورزش می‌کنید و همچنین قیمت برایتان در اولویت نیست، حتماً سراغ مدل‌های دسته کربنی بروید.

برای خرید راکت بدمینتون این نکته را به یاد داشته باشید که برند نیز در نرخ تأثیرگذار هستند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات ورزشی می‌توانید از بخش محصولات راکت ورزشی دیدن کرده یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از آخرین قیمت راکت ورزشی ویش، راکت ورزشی یونکس، هد و غیره مطلع شوید.

فروش عمده راکت بدمینتون

اگر به دنبال فروشنده عمده لوازم و راکت های بدمینتون هستید، کافی است در واتس اپ و یا از طریق تلفن‌های شرکت با ما در ارتباط بوده و لیست همکاری محصولات ورزشی ما را دریافت نمایید. تخفیف ویژه برای فروشگاه‌های ورزشی، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها و سایر نهادهای دولتی و خصوصی ارائه می شود. با خیالت راحت خرید عمده لوازم بدمینتون خود را تکمیل کنید.

خرید راکت بدمینتون معمولی و حرفه‌ای از سایت کالا ورزش باکیفیت عالی

زمانی که اقدام به خرید این محصول می‌نمایید و می‌خواهید با توجه به نیاز خود از یک محصول باکیفیت استفاده نمایید، بهتر است که با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید. فروشگاه اینترنتی کالاورزش با 15 سال سابقه در امر تجهیزات ورزشی و ارائه مشاوره رایگان در مورد محصولات متنوع ازجمله بدمینتون کودکان و نوجوانان در هرلحظه از شبانه‌روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما عزیزان خواهد بود. اگر به دنبال محصول ارزان و یا حرفه‌ای هستید این محصولات در بخش لوازم ورزشی با توضیحات کامل و مشخصات فنی در دسترس خواهند بود.

مقالات مرتبط با راکت بدمینتون

ارسال شده در : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴:۷ قبل از ظهر
ارسال شده در : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۶:۳۵ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone