۰

دمبل و وزنه و هالتر

دمبل و وزنه و هالتر

دمبل، وزنه و هالتر همگی ابزارهای ورزشی هستند که برای تقویت عضلات و انجام تمرینات مختلف ورزشی استفاده می‌شوند. اما هر کدام از این ابزارها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود هستند. به دلیل اینکه قیمت دمبل ، وزنه وهالتر ارزان و دسترسی آن آسان می‌باشد، هر ورزشکاری تجربه تمرین با وزنه و دمبل‌های ثابت و متغیر را داشته است. با پیشرفت صنعت ورزش، تولید این لوازم نیز متناسب با نیاز ورزشکاران تغییرات زیادی داشته و توصیه می‌شود حتماً در ادامه راهنمای خرید دمبل ، وزنه و هالتر را با دقت مطالعه بفرمایید.

چرا برای تمرینات بدنسازی دمبل بخرم؟

ازنظر پزشکی تمرینات پرورش اندام برای سلامت قلب و عروق خصوصاً ریه‌ها بسیار سودمند است. استفاده از دمبل و وزنه و هالترعلاوه بر تضمین سلامت قلب و عروق باعث جلوگیری از پوکی استخوان‌ها نیز خواهد شد؛ زیرا زمانی که از این ابزارها در هنگام تمرینات پرورش اندام استفاده می‌کنیم عملیات کلسیم‌سازی در استخوان‌ها به‌شدت افزایش‌یافته و باعث جلوگیری از این معضل در سنین پیری خواهد شد.  دمبل و وزنه به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای بدنسازی برای تقویت و حجم دهی به عضلات بدن خواهد بود (شما می توانید با خرید لوازم جانبی بدنسازی ، تمرینات تکمیلی متنوعی را جهت تقویت بیشتر عضلات خود انجام دهید).

استفاده از دمبل و وزنه در رشته‌های ورزشی بدنسازی و ایروبیک نقش‌ بسزایی دارد.  دمبل‌ Dumbbell به‌عنوان ابزاری مفید برای تقویت عضلات بدن و خصوصاً حرکت‌های نرمشی هم برای بانوان و هم برای آقایان بوده که از وزن‌های مختلفی چون 500 گرم تا 100 کیلوگرم در بازار تولید می‌شود.

 دمبل و وزنه و هالتر

 

بدون اغراق دمبل از پرطرفدارترین وسایل و تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام است که تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است دمبل یکی از وسایل کلیدی در تمرین های قدرتی و منظم ورزشکاران را تشکیل می دهد. جهت آسان سازی در انتخاب و خرید دمبل برای باشگاه و منزل باید گفت که دمبل ها به ۳ دسته طبقه بندی می شوند که شامل دمبل های ثابت، دمبل های قابل تنظیم (دمبل متغیر)  و دمبل های ایروبیک هستند.

انواع دمبل و وزنه

دمبل‌ها به 3 دسته دمبل ثابت، دمبل متغیر یا دمبل قابل تنظیم و دمبل ایروبیک تقسیم می شوند. که به شکل‌های دمبل 6 گوش یا دمبل شش‌ضلعی که به آن دمبل دسته استیل هم گفته می‌شود، دمبل‌های گرد، دمبل‌های بانوان، تولید و عرضه می‌شوند. وزنه‌های بدنسازی نیز در دو نوع وزنه دمبل و وزنه هالتر تقسیم می‌شوند. وزنه دمبل مانند وزنه دمبل رکورد همان‌طور که کاملاً مشخص است بر روی دمبل‌های متغیر در اندازه مختلف سوار می‌شوند اما وزنه هالتر درواقع بر روی میله هالتر قرار می‌گیرند.

دمبل‌های ثابت

این دمبل‌ها همان‌طور که از نام آن برمی‌آید دارای دو جفت وزنه ثابت بوده که معمولاً به شکل دمبل‌های 2.5 کیلوگرمی تا دمبل‌های 50 کیلوگرمی در بازار موجود است. برخی از آن‌ها دارای روکش لاستیکی بوده تا به‌عنوان یک محافظ از خط و خش و فرورفتگی بر روی وزنه‌ها جلوگیری کند و همچنین آسیب کمتری را در هنگام تمرین به ورزشکاران وارد نماید. دمبل‌های ثابت به شکل‌های دمبل 6 گوش یا دمبل شش‌ضلعی و دمبل گرد تولید می‌شوند. این نوع دمبل‌ها به خاطر روکش لاستیکی و دسته استیلشان، دارای مقاومت و درنتیجه قیمت بیشتر بوده و به‌عنوان دمبل‌های باشگاه بدنسازی شناخته می‌شوند.

انواع دمبل ثابت

دمبل ثابت شناخته شده ترین نوع دمبل است که در بازارهای وسایل و تجهیزات ورزشی به وفور یافت می شود. دمبل های ثابت، دمبل هایی هستند که به طور معمول در رک ها به صورت افقی و عمودی قرار می گیرند و به طور معمول در وزن های بین ۱ تا ۱۰۰ کیلوگرم و بصورت جفت عرضه می شوند. خرید یک مجموعه از دمبل ها به توانایی مالی افراد بستگی دارد. برای باشگاه های کوچک ورزشی و یا افرادی که مایل هستند در منزل تمرینات ورزشی خود را انجام دهند، تهیه مجموعه دمبل با وزن ۲.۵ الی ۳۰ کیلو گرم بسیار مناسب است. برای باشگاه های بزرگتر که تعداد ورزشکاران بیشتری از آن استفاده می کنند مجموعه ۲.۵ الی ۵۰ کیلو گرمی از دمبل ها پیشنهاد می شود. ولی مجموعه دمبل هایی با وزن ۵۰ الی ۱۰۰ کیلو گرمی مناسب جهت باشگاه هایی است که در آن ورزشکاران حرفه ای بدنسازی و وزنه برداران در آنجا تمرین می کنند. دمبل های ثابت بسیاری وجود دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره خواهیم کرد.

دمبل های لاستیکی ثابت

این نوع از دمبل مناسب افرادی است که ترجیح می دهند با دمبل های تنومند تمرین کنند زیرا که این دمبل ها دارای پوشش سخت لاستیکی هستند و در برابر تمرینات سنگین و سخت بسیار مقاوم، و مناسب برای یک باشگاه خانگی است و کیفیت و حسی که در هنگام تمرین به شما می دهد بی نظیر است. یکی از مزایای این نوع دمبل نسبت به دمبل های چدنی و کروم این است که پوشش لاستیکی دمبل در هنگام بلند کردن آن نقش منطقه بلند کردن دمبل را ایفا می کند و در این  نوع دمبل فرورفتگی ها و خراش هایی که در سایر دمبل ها دیده می شود  در این دمبل بسیار کمتر است. دمبل های لاستیکی زمانی که از دست ورزشکار به زمین می افتد صدای کمی ایجاد می کند و دارای نمای زیبا تر و در رنگ های مختلف یافت می شود و قابل سفارش هستند و میتوان هنگام سفارش از تولید کننده خواست تا با لوگو باشگاه و یا اسم خود آنرا برایتان تولید کند.

دمبل های یورتان ثابت

این نوع از دمبل ها در بین ورزشکاران بسیار پر طرفدار است و اختلاف چندان زیادی با دمبل های لاستیکی ندارند اما دارای مزیت هایی هستند که کمی آنرا گرانتر از دمبل های لاستیکی کرده است. این نوع دمبل نسبت به دمبل های لاستیکی از مقاومت بیشتری برخوردارند و بسیار محکم تر از آن است که آسیب ظاهری پیدا کنند. برای آنکه لایه های بیرونی آن در برابر ضربه و خراشیدگی بسیار مقاوم است. دمبل های یورتان دارای مزیت غیر قابل آسیب دیدگی هستند در صورتی که در دمبل های لاستیکی هنگامی که بر روی سطح چوبی می افتد باعث آسیب دیدگی سطح آن می شود و از دیگر مزیت این دمبل می توان به آن اشاره کرد که مانند دمبل های لاستیکی دارای بوی مشخصی نیست.

دمبل های هگزاگونالی ثابت

این نوع دمبل بدلیل شکل ظاهری خاص به هگزاگونالی نامگذری شده است. این دمبل مانند سایر دمبل ها بر روی زمین نمی لغزد که خود یک مزیت برای این دمبل محسوب می شود زیرا زمانی که از آن استفاده می کنید و بر روی زمین می گذارید به راحتی از همان نقطه می توانید بدون اینکه دمبل حرکت کرده باشد دوباره آنرا برداشته و به تمرین خود ادامه دهید. از این دمبل می توان برای انجام حرکاتی مانند شنا سوئدی نیز استفاده کرد. دمبل های هگزاگونالی نسبت به دمبل های لاستیکی و یورتان بسیار ارزان تر هستند و این خود یک نکته در صرفه جویی در هزینه است.

دمبل های ثابت کرومی

دمبل های آهنی از قبل محبوبیت خاصی داشتند و بیشتر جایگزین ارزان تری برای دمبل های لاستیکی و یورتان می باشند. این دمبل ها بیشتر در باشگاههای قدیمی اغلب به عنوان وسایل دست دوم در دسترس ورزشکاران قرار می گیرد. اما در حال حاضر این دمبل با شکل های کلاسیک و هگزاگونالی و بسیار مقاوم تر ارائه شده اند به شکلی که در باشگاههای حرفه ای وزنه برداری و پاورلیفتینگ که ورزشکاران در اثر شدت فشار تمرین و انقباض عضلات مجبور به انداختن وزنه بر روی زمین هستند در اثر شدت ضربه از خود مقاومت محکمتری نشان می دهند و به سختی خراش پیدا می کنند. امروزه باشگاه های ورزشی و بدنسازی بسیاری را می بینید که از دمبل های پولادی که با کروم روکش شده اند (دمبل های کرومی) و ظاهر زیبایی دارند را مورد استفاده قرار  می دهند، که این نوع دمبل ها از آلیاژ بسیار سخت مقاوم و ضد خراش کروم تولید می شوند.  می توان گفت که استفاده از دمبل های ثابت کرومی برای سالن ورزشی خانگی و باشگاه های ورزشی کوچک بسیار مناسب و اقتصادی است .

دمبل‌های قابل تنظیم (دمبل متغیر)

این نوع دمبل‌ها با توجه ‌به قدرت جسمانی افراد مختلف قابل تنظیم بوده و به‌سادگی می‌توان انواع وزنه‌های چند کیلوگرمی را در کنار هم بر روی دسته دمبل چیده و تمرین کرد. نام دیگر دمبل قابل تنظیم همان دمبل متغیر می‌باشد. لازم به ذکر است در این نوع دمبل ها هم می‌توانید از وزنه‌های پلاستیکی و هم از وزنه‌های فلزی یا چدنی با روکش پلاستیکی مانند وزنه دمبل رکورد استفاده کنید. معمولاً حداکثر وزن کلی دمبل‌های متغیر 10 کیلوگرم می‌باشد و با توجه به متغیر بودن آن و همچنین قیمت و مقاومت پایین‌تری که نسبت به دمبل‌های ثابت دارند، مناسب ترین انتخاب برای تمرین در منزل می‌باشند.

دمبل‌ ایروبیک

در هنگام تمرینات ایروبیک در سالن‌های ورزشی خصوصاً تمرینات ایروبیک بانوان از این نوع دمبل‌ها بیشتر استفاده می‌شود. این نوع دمبل‌ها از نظر قیمتی بسیار ارزان‌تر از دیگر دمبل‌ها خواهند بود. معمولاً بر روی این دمبل‌ها از روکش‌های ژله‌ای و یا روکش‌های پلاستیکی رنگی برای جذابیت آن و عدم آسیب‌دیدگی ورزشکار استفاده می‌شود. وزن دمبل‌های ایروبیک یا دمبل بانوان از 0.5 کیلوگرم تا 10 کیلوگرم می‌باشد. شناخته‌شده‌ترین برند، دمبل ایروبیک برتر اسپرت، دمبل MDM و دمبل رکورد می‌باشد.

دمبل صحفه ای

این دمبل برای مصارف باشگاه خانگی بسیار کاربردی و پر طرفدار است که مجموعه این نوع دمبل حاوی میله کوچک به همراه صفحه هایی که در دو طرف آن نصب شده و قابل تنظیم است، و برای ورزشکارانی که دوست دارند وزنه های بیشتری داشته باشند و فضای کمی دارند بسیار اقتصادی است . دمبل صحفه ای به طور طبیعی از گیره چرخشی برای بستن صفحات وزنه استفاده می کند که روش خیلی  ایمنی نیست اما باز و بسته کردن صفحات وزنه سریع و آسان انجام می شود. در دمبل های صحفه ای امکان تنظیم وزنه از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم وجود دارد اما وزنه های این نوع دمبل قابلیت استفاده بر روی هالتر را ندارند و عمدتا مصرف خانگی دارند و تنها عیب این نوع از دمبل دسته پهن آن است که انجام بعضی از حرکات را محدود می کند اما در دمبل های ثابت این امکان وجود دارد که گستره بیشتری از حرکات را انجام دهید و فعال تر باشید.

وزنه‌های دمبلی و هالتری

وزنه‌های دمبلی معمولاً از نیم کیلو تا 10 کیلوگرم می‌باشند و مناسب دمبل‌های متغیر هستند. می‌توان آن‌ها را روی دسته دمبل یا میله‌هایی با قطر کمتر ست کرد و کاربردی خانگی دارند و به آن‌ها وزنه هالتر خانگی نیز میگویند. وزنه هالتر خانگی به‌صورت فلزی دور لاستیک یا تمام لاستیک می‌باشد. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد مهم‌ترین برندهای موجود در وزنه‌های دمبلی نیز، وزنه دمبل رکورد، وزنه MDM و وزنه برتر اسپرت می‌باشد. وزنه هالتر باشگاهی نسبت به وزنه‌های دمبلی از سوراخ بزرگ‌تری در وسطشان برخوردار هستند به همین دلیل روی میله‌های هالتر ست می‌شوند و مناسب دسته دمبل نیستند. در وزنه هالتر باشگاهی وزن آن‌ها معمولاً بین 2.5 تا 20 کیلو می‌باشد.

هالتر چیست

هالتر درواقع همان میله‌ای است که از جنس فولاد یا استیل تشکیل‌شده و وزنه‌های بدنسازی در اندازه‌های مختلف بر روی آن فیکس می‌شوند. یک تفاوت عمده که هالتر با دمبل دارد تمرکز بیشتر بر روی حجم عضلات است، اما دمبل‌ها بیشتر بر روی فرم دهی کار می‌کنند. میله هالتری معمولاً در انواع مختلف صاف، طرح EZ، میله لاری، میله مخصوص اسکات و میله کوتاه خصوصاً برای منازل دسته‌بندی خواهند شد. از طرفی وزن خالص این میله حدود 10 تا 20 کیلوگرم خواهد بود.

انواع هالتر بدنسازی

هالترهای بدنسازی در انواع مختلف میله هالتر المپیکی و میله هالتر ضخیم دسته‌بندی می‌شوند. البته هرکدام ممکن است اشکال مختلفی ازجمله میله هالتر خم و میله هالتر چکشی داشته باشند. اکثر میله‌های هالتر بدنسازی از جنس فولاد بوده که درجه تحمل وزنه و سختی آن به قطر این میله‌ها وابسته است. نوع دیگری از هالتر بدنسازی، هالتر فیکس می‌باشد. قیمت خرید هالتر فیکس به دلیل وزنه‌هایش، نسبت به یک میله هالتر خالی بیشتر است و معمولاً برای باشگاه‌های کراسفیت و ایروبیک مورداستفاده قرار می‌گیرد.

میله هالتر المپیکی

هالترهای المپیکی برای انجام برخی تمرینات سنگین بدنسازی مانند حرکات ددلیفت، حرکت اسکات و پرس سینه مورداستفاده قرار می‌گیرند. امروزه میله‌های هالتر المپیکی را به‌عنوان میله استاندارد می‌شناسند. ضخامت فولاد آن در حدود 1 اینچ خواهد بود البته آن را به‌عنوان یک میله ضخیم نمی‌شناسند بلکه بسیار سبک و خوش‌دست بوده به همین دلیل مانور حرکتی بدنسازان را محدود نخواهد کرد. از طرفی اندازه آن‌ها در حدود 2 متر طول داشته که در نوع خانگی طول آن‌ها مقداری کوچک‌تر خواهد بود.

میله هالتر ضخیم

اگر بخواهیم یک وجه تمایز با هالترهای المپیکی و ضخیم بیان کنیم. میله هالتر ضخیم بیشتر نسبت به میله هالتر المپیکی قطر دارد. به همین دلیل این میله‌ها توانایی استفاده در وزنه‌های بسیار سنگین را نیز دارند و کار کردن با این میله‌ها علاوه بر دشوار بودن باعث حجیم شدن عضلات نیز خواهند شد.

قیمت دمبل و هالتر و وزنه در بازار‌‌

قیمت اعلامی دمبل و وزنه و هالتر ارزان در بازار به نسبت جنس دسته و همچنین روکش‌های محافظ و وزن آن‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود. برای مثال دمبل‌های یورتان نسبت به سایر دمبل‌های تولیدی کمی گران هستند زیرا جنس استفاده‌شده در آن‌ها از ماده بسیار سخت و ضد خط و خش بوده که در هنگام افتادن از دست میزان آسیب به این تجهیزات بسیار کمتر خواهد بود. قیمت خرید هالتر بدنسازی نیز با توجه به نوع کارایی و شکل آن متفاوت است. برای مثال هالتر ساده به نسبت هالتر Ez و یا میله‌های هالتر که دارای اشکال خم و یا چکشی هستند ارزان‌تر است. درصورتی‌که نیاز به صفحه هالتر دارید می‌توانید قیمت صفحه هالتر را در سایت ما مشاهده نمایید.

خرید هالتر و وزنه نیز در برندهای مختلف نیاز به بررسی تخصصی‌تری دارد که کارشناسان ما قادر به مشاوره رایگان در این امر خواهند بود. برای مثال جهت استعلام خرید هالتر فیکس و یا قیمت هالتر استیل را می‌توانید از بخش تماس با ما و یا شماره‌های درج‌شده در سایت اطلاع یابید.

دمبل، وزنه و هالتر ارزان

اگر می‌خواهید دمبل و وزنه و هالتر ارزان باکیفیت مناسب در بازار خریداری کنید، سراغ تولیدات داخلی بروید. برای خرید دمبل ارزان پیشنهاد می‌کنیم با جستجو در سایت کالا ورزش از بین برندهای ایرانی و خارجی موجود، اقدام به خرید دمبل ارزان باکیفیت عالی و متناسب با نوع تمرین خود بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید دمبل و ارسال رایگان به‌عنوان پیشنهاد فروشگاه اینترنتی ما است. به همین دلیل خرید دمبل و ارسال رایگان در شهر تهران باقیمت مناسب رضایت مشتریان بسیاری را جلب خواهد کرد.

راهنمای خرید دمبل،وزنه و هالتر

خرید دمبل، وزنه و هالتر ممکن است به نظر برخی پیچیده به نظر برسد، اما با رعایت چند نکته می‌توانید بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهید. در ادامه راهنمایی‌هایی برای خرید این تجهیزات ورزشی آورده شده است:

برای دمبل:

  • جنس دمبل: دمبل‌ها معمولاً از فلز، پلاستیک یا فوم ساخته می‌شوند. دمبل‌های فلزی معمولاً بیشترین دوام را دارند و برای تمرینات مختلف مناسب هستند.

  • وزن دمبل: به دقت تعیین کنید که چه وزنی از دمبل نیاز دارید. بهتر است با وزن‌های سبک‌تر شروع کنید و با گذراندن زمان و افزایش قدرت بدنی، به وزن‌های سنگین‌تر بروید.

  • دمبل‌های تنظیم‌پذیر: اگر قصد دارید از یک دمبل برای تمرینات مختلف استفاده کنید، می‌توانید از دمبل‌های تنظیم‌پذیر استفاده کنید که اجازه تغییر وزن دمبل را به راحتی می‌دهند.

برای وزنه:

  • جنس وزنه: وزنه‌ها معمولاً از فلز تولید می‌شوند و برای تمرینات بدن‌سازی و تقویت عضلات مناسب هستند.

  • وزن وزنه: به دقت تعیین کنید که چه وزنی از وزنه نیاز دارید. برای شروع، می‌توانید از وزن‌های سبک‌تر استفاده کنید و با گذراندن زمان به وزن‌های سنگین‌تر بروید.

برای هالتر:

  • جنس هالتر: هالترها معمولاً از فلز ساخته می‌شوند و برای تمرینات هوازی و کارهای کششی مناسب هستند.

  • وزن هالتر: به دقت تعیین کنید که چه وزنی از هالتر نیاز دارید. هالترها به طور عمده در انواع وزن‌ها و اندازه‌ها موجود هستند.

  • قابلیت تنظیم هالتر: برخی از هالترها دارای قابلیت تنظیم هستند که به شما اجازه می‌دهد تنظیم وزن مورد نظر برای تمرینات خود داشته باشید.

نکته مهم:

قبل از خرید، از کیفیت محصول و استانداردهای ایمنی آن مطمئن شوید.

اگر امکان دارد، محصولات مختلف را مقایسه کنید و نظرات کاربران را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

همچنین، از فروشندگان معتبر و مطمئن خرید کنید تا از کیفیت و اصالت محصول مطمئن شوید.

با رعایت این نکات، می‌توانید دمبل، وزنه و هالتر مناسب برای نیازهای ورزشی خود پیدا کنید و تمریناتتان را با کیفیت بالا انجام دهید.

کدام دمبل برای من مناسب است؟

انتخاب مدل دمبل برای شما به میزان تجربه و هدف تمرینی شما بستگی دارد. در ادامه به برخی از مدل‌های دمبل و مواردی که باید برای انتخاب در نظر بگیرید، اشاره می‌کنم:

 دمبل‌های ثابت:

  • دمبل‌های ثابت معمولاً از یک تکه ساخته شده‌اند و از جنس فلزی یا فولادی هستند.

  • اندازه و وزن آن‌ها ثابت است و نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد.

  • این نوع دمبل‌ها برای تمرینات اصولی اندام‌ها و افزایش استحکام مناسب هستند.

دمبل‌های تنظیم‌پذیر:

  • دمبل‌های تنظیم‌پذیر دارای قابلیت تغییر وزن هستند، به این معنی که می‌توانید اجزای مختلفی به آن‌ها اضافه یا کم کنید.

  • این نوع دمبل‌ها ایده‌آل برای فضاهای کوچکتر هستند و نیاز به ذخیره کمتری دارند.

  • با داشتن دمبل‌های تنظیم‌پذیر، می‌توانید برای تمرین‌های مختلف از وزن‌های مختلف استفاده کنید.

دمبل‌های پوشش‌دار:

  • دمبل‌های پوشش‌دار عموماً با لایه‌های محافظتی از جنس نرم و ضد آسیب محافظت شده‌اند.

  • این نوع دمبل‌ها کمک می‌کنند تا ضربات و آسیب‌های احتمالی به دمبل و سطوح اطراف کاهش یابد.

  • اگر به دنبال حفظ ظاهر دمبل‌ها و کاهش خطر خرابی هستید، دمبل‌های پوشش‌دار می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که وزن و تعداد دمبل‌هایی که باید خریداری کنید، بستگی به تمریناتی دارد که می‌خواهید انجام دهید و هدف‌های تمرینی شماست. همچنین، میزان تجربه شما نیز در انتخاب دمبل‌ها تأثیرگذار است. در صورت امکان، بهتر است با مربی ورزشی یا فروشنده مجرب در این زمینه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را برای نیازهای شما پیدا کنید.

دمبل چند کیلویی بخریم؟دمبل سبک یا سنگین؟

انتخاب وزن مناسب دمبل برای شما به هدف تمرینی، سطح تجربه و قدرت بدنی شما بستگی دارد. این مقدار می‌تواند بین یک نفر و دیگری متفاوت باشد. در ادامه، چند نکته‌ای که به شما کمک می‌کند وزن مناسب دمبل‌ها را انتخاب کنید، آورده‌ام:

  • هدف تمرینی: اگر هدف شما تقویت عضلات کوچکتر و تعادل بدن است، معمولاً از دمبل‌های سبک‌تر (مانند ۱ تا ۵ کیلوگرم) استفاده می‌شود. اما اگر هدف شما رشد عضلانی و افزایش قدرت است، نیاز به دمبل‌های سنگین‌تر (مانند ۵ تا ۱۵+ کیلوگرم) خواهید داشت.

  • سطح تجربه: اگر تازه وارد دنیای تمرین با دمبل هستید، بهتر است با دمبل‌های سبک‌تر شروع کنید تا بدنتان به تدریج با این ابزار آشنا شود و از خطر آسیب دیدگی جلوگیری کنید. سپس با گذراندن زمان و افزایش تجربه، می‌توانید به دمبل‌های سنگین‌تر بروید.

  • قدرت بدنی: قدرت بدنی شما نیز نقش مهمی در انتخاب وزن دمبل‌ها دارد. اگر در تمرینات و ورزش‌های قدرتی قوی هستید، ممکن است بتوانید از دمبل‌های سنگین‌تر استفاده کنید.

  • تمرینات مختلف: ممکن است نیاز به دمبل‌های مختلف با وزن‌های متفاوت برای انجام تمرینات مختلف داشته باشید. برای مثال، برای تمرینات شانه و برش کتف ممکن است دمبل‌های سبک‌تر مناسب باشند، اما برای تمرینات پرس و حرکات بدن‌سازی، نیاز به دمبل‌های سنگین‌تر دارید.

با توجه به موارد فوق می‌توانید با دمبل‌های سبک‌تر شروع کنید و با پیشرفت در تمرینات و افزایش قدرت بدنی، به دمبل‌های سنگین‌تر مراجعه کنید. همچنین، اگر به صورت منظم و در باشگاه ورزشی تمرین می‌کنید، می‌توانید از دمبل‌های مختلفی با وزن‌های متفاوت استفاده کنید تا متناسب با تمرینات مختلف خود باشد.

معروف ترین برند های دمبل در بازار

در بازار برای دمبل‌ها، بسیاری از برندها و تولیدکنندگان مختلف وجود دارند. برخی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دمبل‌ها عبارتند از: تن آسا ، رکورد ، وزنه پویا و ام دی ام

توجه داشته باشید که هر برند ممکن است انواع مختلفی از دمبل‌ها با مشخصات و ویژگی‌های مختلف را تولید کند. بهتر است قبل از خرید، نظرات کاربران و نمایندگی‌های موجود در منطقه خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. همچنین، از جنس دمبل (فلزی، پوشش‌دار و ...) و سایز مناسب برای دستانتان نیز اطمینان حاصل کنید.

دمبل جفتی بخرم یا تکی؟

انتخاب دمبل‌ها به صورت جفتی یا تکی، بستگی به نیازها و اهداف تمرینی شما دارد. هر یک از این انتخاب‌ها مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه، به بررسی ویژگی‌ها و مواردی که باید برای انتخاب بین دمبل جفتی یا تکی در نظر بگیرید می‌پردازیم:

دمبل جفتی (یعنی دمبل دو تکه):

  • تنظیم آسانتر و مساعدت به تعادل: دمبل‌های جفتی معمولاً از نوع تنظیم‌پذیر هستند، به این معنی که می‌توانید وزن آن‌ها را تغییر دهید. این ویژگی باعث می‌شود برای تمرینات مختلف از یک جفت دمبل استفاده کنید و مزیتی در تنظیم و تطبیق وزن با قدرتتان و نیازهای تمرینی داشته باشید.

  • اقتصادی‌تر و فضای کمتر: با خرید دمبل‌های جفتی، معمولاً هزینه کمتری نسبت به خرید تکی‌ها دارید. همچنین، زمانی که فضای محدودی در محل تمرین دارید، داشتن دو دمبل که جای کمتری اشغال می‌کنند می‌تواند بهتر باشد.

دمبل تکی:

  • قابلیت استفاده مستقل: دمبل‌های تکی، برای انجام تمریناتی که به دسته‌بندی‌های مختلف وزنی نیاز دارند، مفید هستند. مثلاً ممکن است برای تمرین‌های تعادلی و کار با یک دست از یک دمبل تکی استفاده کنید.

  • نیاز به خرید مطابق با تمرینات: برای انجام تمرینات هم‌دست با دمبل‌ها، نیاز به خرید دو دمبل مشابه است.

به طور کلی، اگر هدف شما تنظیم‌پذیری و استفاده از وزن‌های مختلف برای تمرینات مختلف است، دمبل جفتی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اما اگر نیاز به دمبل‌های با وزن‌های متفاوت ندارید و بیشتر از تمرینات تک‌دستی و تک‌دسته استفاده می‌کنید، دمبل‌های تکی می‌توانند مناسب‌تر باشند. همچنین، به میزان فضای موجود در محل تمرین خود و بودجه موجود برای خرید دمبل‌ها نیز توجه کنید.

خرید دمبل، وزنه و هالتر باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالا ورزش

برای خرید دمبل، وزنه و خرید هالتر بدنسازی فاکتورهای بسیار مهمی نقش اساسی دارند. اینکه شما بخواهید در چه مکانی و با چه قدرت و توانایی از آن‌ها استفاده کنید. قیمت انواع دمبل و قیمت صفحه هالتر و یا قیمت هالتر استیل با توجه به نوسانات قیمت دلار در چند سال اخیر افزایشی بوده و کالا ورزش این افتخار را دارد که اکثر این محصولات را با ارسال رایگان به دست شما برساند.

مقالات مرتبط با دمبل و وزنه و هالتر

ارسال شده در : ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳:۲۲ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶:۱۵ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲:۵۵ قبل از ظهر
ارسال شده در : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۹:۵۱ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone