۰

توپ ورزشی

%8 تخفیف
۲۴۰,۰۰۰ تومان ۲۶۰,۰۰۰ تومان
توپ ورزشی

توپ ورزشی به جسم کروی و یا بیضی‌شکل اطلاق می‌شود و در ورزش‌هایی که در انتهای نام آن‌ها پسوند Ball می‌آید، چون فوتبال، بیس بال، بسکتبال و غیره برای ضربه زدن و امتیاز گیری کاربرد دارد. یک توپ ورزشی می‌تواند از مواد مختلفی ازجمله چرم طبیعی، لاستیک و یا چرم مصنوعی که بیشتر در دوران فعلی رایج می‌باشند استفاده شود. بااین‌حال در زمان‌های گذشته توپ‌های ساخته‌شده از مو و گوشت حیوانات بوده؛ که در آن دوران امری عادی تلقی می‌شد.

در سنگ‌نوشته‌های اهرام مصر نوعی بازی با توپ به تصویر کشیده شده است. حتی در بین رومیان نیز که از ورزش‌های گروهی بیزار بودند، بازی با توپ بسیار محبوب بود. توپ‌های آن‌ها معمولاً از نوارهای چرمی دوخته‌شده و با مواد مختلفی همچون پر و موی حیوانات پر می‌شد. مهارت‌های موردنیاز دربازی‌های توپی در طول قرن‌ها فراگرفته شد و توپ‌ها حرفه‌ای‌تر و با شکل‌های متفاوت‌تری تولید شدند.

انواع توپ ورزشی

همان‌طور که می‌دانید اکثر ورزش‌های پرطرفدار جهان به‌نوعی از توپ استفاده می‌کنند. ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات مربوط به انواع توپ‌های ورزشی و قیمت توپ ورزشی مورداستفاده در رقابت‌های داخلی و خارجی را مختصر برایتان شرح دهیم.

توپ ورزشی فوتبال

توپ فوتبال از پرطرفدارترین توپ‌ها می‌باشد. فرم کروی توپ، اندازه، وزن و ترکیب ساختار آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اکثر توپ‌های ورزشی فوتبال که امروزه استفاده می‌شوند به‌طورمعمول دارای نمایه 5 و یا 6 ضلعی بوده که از سال 1960 رواج پیداکرده‌اند. امروزه استاندارد جهانی برای توپ Football توسط فیفا تعیین می‌شود. در تمام مسابقات حرفه‌ای از توپ‌های ورزشی فوتبال با سایز 5 استفاده می‌شود.

توپ ورزشی فوتبال

وزن توپ‌ها ارتباط مستقیمی با جنس و ساختار آن دارد. معمولاً این محصول دوختی قیمت بالاتری نسبت به مدل پرسی خود دارد. مدل‌های کوچک‌تر فقط برای جوانان کمتر از 13 سال استفاده می‌شود و از سایز 1 که کوچک‌ترین سایز است شروع‌شده و می‌تواند متناسب با هر سنی برای بهبود مهارت‌ها و عملکرد پاها استفاده شود. این محصولات در دسته‌بندی‌های حرفه‌ای، مسابقاتی، خیابانی، سالنی، تمرین و غیره تولید و عرضه می‌شود.

توپ ورزشی بسکتبال

ورزش بسکتبال در سال 1891 توسط جیمز نای اسمیت پزشک و معلم تربیت‌بدنی در ایالت ماساچوست امریکا اختراع‌شده و به‌سرعت محبوبیت این رشته ورزشی در جهان افزایش یافت. به‌گونه‌ای که بعد از جنگ جهانی دوم در بسیاری از کشورها و شبکه‌های تلویزیونی از این ورزش نام‌برده می‌شد. در بسکتبال معمولاً دو تیم 5 نفره شروع به بازی کرده و می‌بایست توپ بسکتبال را داخل حلقه پرتاب و کسب امتیاز کنند.

توپ ورزش بسکتبال

در ورزش بسکتبال توپ‌های NBA یا توپ‌های حرفه‌ای بسکتبال با توپ‌های NCAA و Fiba هرکدام بنا به قوانین و ساختارشان، تفاوت‌ها و شباهت‌هایی نیز دارند. توپ‌های NBA از چرم اصل بوده و توپ‌های NCAA بیشتر از مواد ترکیبی ساخته می‌شوند. در رقابت‌های NBA سایز استاندارد 7 می‌باشد. توپ‌ بسکتبال سایز 5 مناسب سنین 5 الی 8 سال و توپ بسکتبال سایز 6 مناسب سنین 9 الی 12 سال می‌باشند. معمولاً توپ‌های indoor را به‌عنوان توپ‌های سالنی و توپ خیابانی را نیز با نام outdoor خواهند شناخت.

توپ تنیس

بازی تنیس که به‌اصطلاح به آن تنیس روی چمن نیز می‌گویند، در دهه 1870 میلادی به‌عنوان یک بازی سلطنتی رشد یافت. توپ‌های تنیس به‌طور سنتی از پاکت دوخته‌شده از چرم و پارچه بود. در زمان گذشته این توپ‌ها از صمغ برخی درختان هندی با نام لاستیک هندی ساخته می‌شدند. در ابتدا رنگ این توپ‌ها سیاه‌وسفید بود اما بعد از سال 1972 توپ‌های زردرنگ نیز به مسابقات تنیس اضافه شد. زیرا آن‌ها برای بینندگان مسابقات به‌راحتی قابل‌رؤیت بود. بعد از سال 1989 قوانین ITF در مورد توپ Tennis تغییر کرد تا جایی که امروزه بیش از 200 مارک و برند مورد تائید فدراسیون بین‌المللی تنیس وجود دارد. بنابراین تشخیص بهترین توپ ورزشی تنیس ممکن است کمی سخت باشد.

توپ تنیس

وقتی صحبت از این محصول می‌شود. سطح، جنس، رنگ و سایر طبقه‌بندی‌ها کم نخواهد بود. به‌طور خلاصه 2 سطح کیفی برای توپ‌های تنیس وجود دارد که توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌شود. یکی مدل تفریحی و دیگری مدل قهرمانی که هردوی آن‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست کاربرد متنوعی دارند.

اما نکته بسیار مهم دیگری که باید هنگام خرید توپ ورزشی برای تنیس بدانیم وجه تمایز بین توپ‌های تحت‌فشار و بدون فشار است. توپ‌های بدون فشار اغلب برای افراد مبتدی و در سطح تفریحی استفاده می‌شود اما توپ‌های تحت‌فشار در مسابقات حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند. بیشتر توپ‌های رایج در بازار این جنس خواهند بود.

توپ ورزش فوتسال

توپ ورزش فوتسال به‌عنوان یک توپ کم پرش بوده که معمولاً کوچک‌تر از توپ‌های استاندارد سایز 5 است. ویژگی‌های این توپ به‌طور خاص برای توسعه مهارت‌ها طراحی‌شده است. توپ‌های فوتسال درواقع نوعی توپ تنبل به‌حساب می‌آید که دارای سایز 4 و جنس مختلفی هستند. ورزش فوتسال نوعی فوتبال داخل سالن بوده که از امریکای جنوبی ریشه گرفته است. طراحی محصول توپ های ورزشی فوتسال باعث می‌شود در فضاهای محصور، پاس‌های مکرر سریع انجام گردد.

معمولاً جنس توپ‌های ورزشی futsal از حباب بوتیل تشکیل‌شده و دارای فشار هوای کمتر خواهد بود. اندازه محیطی آن حدود 50 الی 63 سانتی‌متر در سایزهای 3 و 4 عرضه می‌شود. به دلیل فشار هوای کمتر این محصول دارای ویژگی برگشتی کمتری از روی سطح زمین است.

توپ هندبال

این محصول به‌عنوان اصلی‌ترین بخش از ورزش هندبال است. این رشته ورزشی دارای مدل‌های مختلفی ازجمله هندبال روی چمن، هندبال سالنی، ساحلی، آمریکایی و غیره است. منظور از هندبال سالنی همان هندبال المپیکی می‌باشد. ورزش هندبال یک بازی با سرعت انتقال توپ بالاست که اولین بار در اواخر قرن 19 میلادی در اسکاندیناوی استارت خورد. اولین مسابقه این رشته ورزشی در سال 1928 میلادی در آمستردام انجام شد. توپ هندبال دارای سایزهای 3،2،1 بوده که هرکدام دارای سطحی براق و لغزنده خواهد بود و متناسب با هر رده سنی تولید و عرضه‌شده‌اند.

توپ ورزشی والیبال

توپ‌های ورزشی والیبال به دو نوع داخل سالن و ساحلی تقسیم می‌شوند. عمده تفاوت آن‌ها جنس رویه توپ است. مدل ساحلی ضد آب بوده و رنگ‌بندی متفاوتی دارد. برای مسابقات داخل سالن معمولاً برند میکاسا مورداستفاده قرار می‌گیرد. توپ‌ های والیبال در بازار دارای مارک و برندهای شناخته‌شده‌ای ازجمله میکاسا، مولتن، تاچیکارا و غیره می‌باشد.

قیمت توپ ورزشی در بازار

قیمت توپ ورزشی در بازار با توجه به مدل‌های متنوع آن، بسیار مختلف خواهد بود. جهت خرید توپ ورزشی ابتدا کاربرد آن را موردبررسی قرار دهید. آیا این محصول را برای مسابقات داخل سالن می‌خواهید و یا به‌عنوان تفریحات آخر هفته در پارک‌ها و اماکن باز نیاز به استفاده دارید. آیا به دنبال یک توپ ورزشی اورجینال هستید و یا یک مدل معمولی باقیمت مناسب‌تر پاسخگوی نیازتان خواهد بود. با توجه به جنس‌های مختلف و تنوع قیمتی این محصولات، همواره خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

با توجه به اینکه زمان زیادی به شروع مسابقات جام جهانی قطر نمانده، شرکت‌های زیادی شروع به تولید و پخش توپ جام جهانی 2022 به سراسر دنیا کرده‌اند. به همین دلیل قیمت‌های مختلفی از آن باکیفیت‌های متفاوت در دسترس است. ما در سایت کالاورزش در تلاش هستیم تا نمونه‌های ایرانی و خارجی این توپ را باقیمت مناسب در دسترس شما عزیزان قرار دهیم. درصورتی‌که نیاز به مشاوره رایگان قبل از خرید دارید می‌توانید در هرلحظه از شبانه‌روز با کارشناسان ما ارتباط گرفته و خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

خرید توپ‌های ورزشی باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالاورزش

خرید انواع توپ‌های ورزش والیبال، بسکتبال، فوتبال، هندبال و غیره با جنس عالی، کیفیت تضمین‌شده و برندهای معتبر از طریق سایت کالاورزش قابل انجام است. شما عزیزان می‌توانید از هر نقطه ایران با استفاده از درگاه آنلاین خرید خود را ثبت نموده و در کمترین زمان ممکن محصولات خود را درب منزل دریافت نمایید. در صورت نیاز به مشاوره در خصوص خرید توپ‌های ورزشی با ما در تماس باشید.

whatsapp whatsapp phone