۰

کش استقامتی چیست ؛ فواید ورزش با کش استقامتی

کش استقامتی چیست ؛ فواید ورزش با کش استقامتی

کش استقامتی که با نام هایی مثل کش مقاومتی و کش تمرینی هم آن را می شناسید، یکی از بهترین راه ها برای مستحکم کردن عضلات است. این وسیله ی مقرون به صرفه، که جزئی از تجهیزات ورزشی به شمار می رود، به عنوان نوعی شیوه درمانی برای درد مفصل نیز به کار برده می شود.

کش استقامتی چیست

کش استقامتی که با نام هایی مثل کش مقاومتی و کش تمرینی هم آن را می شناسید، از انواع تجهیزات بدنسازی پرکاربرد و استفاده از آن، یکی از بهترین راه ها برای مستحکم کردن عضلات است. این وسیله ی مقرون به صرفه، که جزئی از تجهیزات ورزشی به شمار می رود، به عنوان نوعی شیوه درمانی برای درد مفصل نیز به کار برده می شود. در حقیقت این وسیله به عنوان یک گزینه عالی برای افزایش استقامت بدن به کار گرفته می شود. این کش ها فضای کمی را اشغال می کنند و حمل نقل آن بسیار آسان است. حتی می توان در مسافرت ها برای انجام تمرینات نیز استفاده کرد. به نظر می رسد فری ویت ها (دستگاه های وزنه آزاد) باعث می شوند که ماهیچه ها ساخته و قوی شوند، اما شما از کارهایی که ترا باندها (کش استقامتی) می تواند برایتان انجام دهد متعجب خواهید شد. در ادامه به معرفی هر یک از این کش ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کش استقامتی

جهت خرید کش مینی لوپ با قیمت عالی کلیک کنید

انواع کش ورزشی استقامتی

این وسیله شامل نام های زیاد و مشترکی است، مثل بند تمرینی، کش لوله ای، بند حلقه ای، کش تناسب اندام، کش تمرینی، تراباند، کش مقاومتی، کش استقامتی، کش درمانی و… . بعضی از آنها سطح صافی دارند و بعضی از آنها لوله ای شکل هستند که هرکدام سطح متفاوتی از استحکام را به ارمغان می آورند و به تدریج مقاومت و استحکام بدن را افزایش میدهد.؛ و در بلند مدت با تمرینات درست، ماهیچه های قوی خواهد ساخت. کش تمرینی در مقایسه با فری ویت ها و دستگاه های بدنسازی مقرون به صرفه ترند. در تحقیقات اخیر مقایسه ای بین کسانی که از کش تمرینی استفاده می کنند با کسانی که از دستگاه بدنسازی و فری ویت تمرین می کنند، انجام شده است. نتیجه تحقیقات نشان می داد که تاثیرات هر دو نوع وسیله در تناسب اندام یکسان است! تمریناتی که با استفاده از کش استقامتی می توان انجام داد، نامحدود و بی پایانند. با این وسیله به راحتی ۳ تا ۲۰ پوند وزنه در اختیار شماست و می توانید از آن استفاده کنید.


مطالعه بیشتر: کش پیلاتس را چگونه بشوییم؟


مزایای تمرین با کش ورزشی استقامتی

اگر نمی توانید به باشگاه بروید، کش استقامتی بهترین راه حل است. کش استقامتی مزیت های فراوانی دارد که یکی از چشمگیر ترین آن این است که، این وسیله با جیب شما خیلی مهربان است. اگر نمی توانید هزینه عضویت باشگاه را بپردازید، کش استقامتی یک وسیله عالی برای سرمایه گزاری روی بدن است. کش تمرینی راحت پیدا می شود و قیمت ارزانی هم دارد. قیمت این کش ها از ۳۰ هزار تومان شروع و بسته به نوع آن، قیمت ها متغیر ولی همچنان ارزان است. این وسیله مانند وزنه ها، با تمرینات آسان به بدن استحکامی عالی می بخشد.

تمرین کردن با کش استقامتی ، استقامت ماهیچه ها را بالا می برد. این وسیله ممکن است برای تمرینات پیشرفته به نظر ایده آل نیاید ولی حتما از سطح تناسب اندامی که به شما می دهد غافلگیر خواهید شد. این باندها می تواند شما را به چالش بکشد، تا زمانی که بتواند باند مناسب خود را برای تمرین انتخاب کنید. در یک مطالعه درباره سلامت زنانی که از کش مقاومتی استفاده می کنند، استقامت و سر سختی ماهیچه ها بررسی شده است و کشف کرده اند که این باندها تناسب اندام کلی بدن را بهتر می کنند. و بطور مشخص کارایی عضلانی، انطباق عضلانی و عملکرد قلب را نیز بهبود می بخشند.

کش استقامتی گزینه ای عالی برای کسانی است که شیوه زندگی بی تحرک دارند. تعجبی ندارد که کسانی که بیشتر اوقات نشسته اند و تحرکی ندارند، از دستگاه های بدنسازی، و دمبل ها دوری می کنند. هرچند مزایای کش مقاومتی شامل این افراد هم هست. در مطالعه ای استفاده از کش مقاومتی و دستگاه بدنسازی را بر روی ۴۵ زن سلامت که بی تحرک بودند، ارزیابی شد. نتایج این مطالعه حاکی از این بود توده چربی و گاهی حتی مقداری کمی چربی که برای ارگان های بدن خطرناک اند، در این بانوان کاهش یافت. همچنین با تکرار کردن این ورزش ها ثابت شد کهاین وسیله می تواند سازگاری ماهیچه ها را فراهم کند و سلامت فرد را تامین نماید. اگر شما هم از زیاد نشستن عذاب می کشید، بندهای تناسب اندام یک راه عالی برای راحتی شما و رفتن به سمت زندگی اکتیو و پر تحرک است.

کش استقامتی وسیله ای کارآمد برای تمرینات توان بخشی مثل آرتروز زانو است. تمرین با کش استقامتی می تواند در درمان فیزیکی کارآمد باشد. به خصوص اینکه علاوه بر جلسه درمانی شخص می تواند با این وسیله در خانه هم به راحتی تمرینات بهبود دهنده را انجام دهد. اگر شما به دنبال تمرینات استقامتی برای زانو می گردید، باند مقاومتی می تواند به شما کمک کند.ی افته ها نشان داده اند که کسانی که در برنامه پایه توانبخشی خود، به خصوص برای اندام پایین تنه، از کش مقاومتی استفاده می کنند، نتایج مثبت تری می گیرند. تمرکز این حرکات ورزشی به طور مشخص بر روی آرتروز زانو و بیماری های فاسد کننده مفاصل است. کسانی که در این مطالعات شرکت کردند و با کش استقامتی به تمرین پرداختند، عملکرد زانوهای شان در نتیجه ی استفاده از این وسیله افزایش یافت و به ثبات قابل قبولی رسید. پس تمرین با این وسیله کیفیت کلی زندگی را بالا می برد و باعث کاهش رنج کشیدن  از درد زانو می شود.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone