۰

دستگاه بادکش برقی و دستی و نحوه استفاده از آنها

دستگاه بادکش برقی و دستی و نحوه استفاده از آنها

در این مقاله دستگاه بادکش برقی – دستی و نحوه کار و طرز استفاده از آنها به همراه معرفی مراکز خرید و قیمت دستگاه های بادکش بیان شده است.

در این مقاله دستگاه بادکش برقی – دستی و نحوه کار و طرز استفاده از آنها به همراه معرفی مراکز خرید و قیمت دستگاه های بادکش بیان شده است.

 

۱. دستگاه بادکش (Cupping Machine)

۲. دستگاه بادکش دستی و نحوه استفاده از آن

۳. دستگاه بادکش برقی و نحوه استفاده از آن

۴. مراکز خرید و قیمت دستگاه بادکش

 

دستگاه بادکش (Cupping Machine)

دستگاه بادکش (Cupping Machine) یکی از بهترین ابزارها برای برطرف کردن خستگی، اسپاسم های عضلانی و دردهای ناشی از تمرینات سنگین ورزشی است که در علم پزشکی در زمینه بادکش درمانی (Cupping Therapy) مدرن، در دو شیوه بادکش خشک و مرطوب (حجامت) نیز کاربرد دارد. این دستگاه در دو نوع بادکش برقی و دستی طراحی و تولید و روانه بازارهای تجهیزات پزشکی ورزشی می شود. در ادامه به طرز استفاده از این دستگاه در هر دو نوع دستی و برقی خواهیم پرداخت.

دستگاه بادکش برقی

دستگاه بادکش دستی و نحوه استفاده از آن

این دستگاه مجهز به یک پمپ دستی به همراه تعدادی لیوان در ابعاد مختلف است که هر یک برای نواحی خاصی از بدن کاربرد دارند. معمولا جنس بکار رفته در ساخت پمپ دستگاه از پلاستیک می باشد. همچنین لیوان ها به طور معمول از همین جنس و یا از سیلیکون تهیه و ساخته می شوند و برای آن دسته از افرادی که از دردهای عضلانی رنج می برند استفاده از دستگاه میتواند مفید واقع شود.

طرز کار با این دستگاه بسیار آسان است. برای انجام بادکش، لیوان را بر روی پمپ دستی تعبیه شده بر روی دستگاه نصب و سپس لیوان را در محل مورد نظر بر روی بدن قرار می دهیم، بعد با اهرم دستی پمپ دستگاه را فشار داده تا پوست محل مورد نظر به درون لیوان جمع شود، سپس پمپ را از لیوان جدا کرده و لیوان دیگری را به همین روش بر روی دستگاه نصب و نقطه دیگری از بدن را بادکش می کنیم.


مطالعه بیشتر: انواع زانو بندهای طبی ورزشی


دستگاه بادکش برقی و نحوه استفاده از آن

اگر بخواهیم بادکش درمانی (Cupping Therapy) را به شیوه های سنتی انجام دهیم بی شک با کمی مشکل و سختی روبه رو خواهیم شد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد آن هستیم ابزارها و متد های قدیمی پزشکی جای خود را به دستگاهها و شیوه های نوین داده اند. امروزه بسیاری از پزشکان برای رفع گرفتگی عضلات، بهبود گردش خون، ماساژ عمیق بافت های بدن، حجامت و .. بر روی بیماران خود از دستگاه بادکش برقی بهره می برند. دستگاه های بادکش برقی از قدرت مکش بالایی برخوردار بوده و دارای قابلیت تنظیم مقدار مکش را نیز دارا هستند. این دستگاهها با ایجاد خلاء درون لیوان مخصوص بادکش سبب هر چه بهترمکش پوست به درون لیوان می شوند و به سهولت می توان از آنها برای ایجاد مکش در نقاط مختلف بدن استفاده کرد. طراحی این دستگاه ها به گونه ای است که شخص می تواند عمل بادکش را بدون کمک به راحتی بر روی نقاط مختلف بدن خود انجام دهد. طرز کار با دستگاه بادکش برقی بسیار ساده است. برای انجام بادکش با این دستگاه ها ابتدا باید لیوان مخصوص مکش را داخل دستگاه قرار داده و در جهت گردش غقربه های ساعت گردانده و سپس دستگاه را روشن کرده و در نقطه مورد نظر بر روی پوست قرار دهیم تا دستگاه شروع به مکش کند. در قسمت کنار دستگاه کلید میزان تنظیم مکش قرار داده شده است که بوسیله آن می توان مقدار مکش را به دلخواه تنظیم نمود. به طور معمول یک شاسی در قسمت پشت دستگاه برای آزاد نمودن دستگاه از روی بدن قرار داده شده است به طوریکه پس از آنکه دستگاه عمل مکش را انجام داد و پوست به داخل لیوان کشیده شده با فشار دادن این دکمه هوا وارد لیوان شده و دستگاه از لیوان و بدن جدا خواهد شد.

مراکز خرید و قیمت دستگاه بادکش

دستگاه های بادکش در هر دو نوع دستی و برقی را می توان به سهولت از فروشگاه های تجهیزات پزشکی ورزشی و یا داروخانه های سطح شهر بسته به نوع و برند کالا با قیمتی در حدود ۳۰ الی ۷۰ هزار تومان در نوع دستی، و ۲۵۰ هزار الی ۱ میلیون تومان در نوع برقی، تهیه فرمائید. همچنین شما می توانید این محصول را با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و با گارانتی ضمانت و اصالت کالا از فروشگاه کالاورزش تهیه نمائید و در صورت داشتن هرگونه سوال نسبت به نحوه کار محصول با مشاورین ما تماس برقرارنمائید.

در این مقاله به دستگاه بادکش برقی – دستی و نحوه استفاده از آنها و همچنین مراکز خرید و قیمت دستگاه بادکش پراخته شد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع تجهیزات و لوازم ورزشی – پزشکی و اطلاع از نحوه کار و قیمت محصولات به صفحه اصلی سایت ما (کالاورزش) مراجعه فرمائید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone