۰

کش پیلاتس و بدنسازی

کش پیلاتس و بدنسازی

ورزش پیلاتس یا پیلاتیس به‌افتخار مخترع این ورزش، یوزف پیلاتس در سال 1920 نام‌گذاری شده است. نکته کلیدی در ورزش پیلاتس، ایجاد ارتباط بین مغز و اندام‌های بدن است و همانند یوگا بر مبنای شش اصل تمرکز، کنترل، تحرک و انعطاف‌پذیری، تقویت نیروی دفاعی، دقت و تنفس، بنا گردیده است. استفاده از کش پیلاتس در تمرینات ورزشی باعث تقویت عضلات و بهبود وضعیت بدن و همچنین افزایش انعطاف‌پذیری اندام‌ها خواهد شد. تمام آنچه را که برای تمرین ورزشی با کش پیلاتس نیاز دارید شامل یک باند کشی تمرین و تشک نرم است. به‌طورکلی کش پیلاتس به‌عنوان یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز پیلاتس به‌حساب می‌آید. که شکل آن مانند یک کش نواری پهن است که در رنگ‌ها و ضخامت‌های گوناگونی وجود دارد. شما می‌توانید بر اساس میزان قدرتی که می‌خواهید به عضلات خود وارد نمایید، ضخامت موردنظر را انتخاب نمایید. کش های پیلاتس هم در باشگاه و هم در منازل مورداستفاده قرار می‌گیرند. درگذشته از کش های پیلاتس در مراکز درمانی و توان‌بخشی بیماران استفاده می‌شد زیرا با این وسیله تحریک اندام‌ها برای بیماران ناتوان بسیار ایده خوبی بود.

کش پیلاتس چیست

کش های پیلاتس امروزه از جمله لوازم و تجهیزات ورزشی پر طرفداری هستند که در بیشتر باشگاه ها و اماکن ورزشی مورد استفاده قرار گرفته و از محبوبیت بالایی در میان ورزشکاران برخوردار هستند و با نام هایی همچون کش CX، کش تمرینی، و کش بدنسازی نیز شناخته می شوند. کش های پیلاتس در ابتدا به جهت مقاومت پائینی که داشتند به منظور امور درمانی در مراکزفیزیوتراپی و توانبخشی برای کمک به باز توانی بیماران مورد استفاده قرار می گرفتند. ولی به مرور زمان با کشف بیشتر قابلیت های این کش ها و وسعت حرکات آن به ابزاری ورزشی تبدیل شدند. به طور کلی کش های پیلاتس به استفاده در ورزش خاصی محدود نمی شوند و در بسیاری از فعالیت های ورزشی و حتی در مراکز توانبخشی هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع عملکرد اصلی این کش ها ایجاد فشار به اندام های بدن و در نتیجه تحریک استخوانها، پرورش و رشد عضلات است. این کش ها بر خلاف ظاهر ساده، دارای قابلیت هایی هستند که آنها را به ابزاری کاربردی برای تقویت عضلات، قدرت بدنی، استقامت و انعطاف پذیری بدن مبدل کرده است.

انواع کش پیلاتس (کش ورزشی)

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی را برای انواع کش های پیلاتس یا کش تمرین بدنسازی در نظر بگیریم به‌طورکلی خواهیم گفت کش تمرین و یا پیلاتس در انواع مختلفی چون کش پیلاتس دسته‌دار، کش پیلاتس رولی یا کش پیلاتس نواری و کش پیلاتس مینی لوپ یا کش پیلاتس حلقه‌ای تولید می‌شوند. که به‌نوعی هم به‌صورت رولی و هم به‌صورت قوطی در بازار وجود دارند. اصلی‌ترین تفاوت در کش های پیلاتس ضخامت آن است که معمولاً بارنگ‌های متنوع مشخص خواهد شد. اگر تجربه کار با کش های تمرین پیلاتس را ندارید، توصیه می‌شود از مقاومت‌های سبک‌تر شروع کنید ولی اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، بی‌شک به دنبال کش های پیلاتس تیره‌رنگ باضخامت بیشتر خواهید بود. لازم به ذکر است این محصول در انواع مارک‌ها ازجمله کش پیلاتس تراباند، کش پیلاتس لیوآپ، کش پیلاتس گلدن استار و غیره عرضه می‌شوند.

کش پیلاتس دسته‌دار

کش پیلاتس دسته‌دار دارای دودسته در ابتدا و انتهای آن بوده که قابلیت ارتجاعی بسیار بالایی خواهد داشت. دلیل وجود دسته در این مدل این است که افراد بدون ترس از لغزیدن کش پیلاتس و آسیب دیدن می‌توانند از دستگیره‌های آن استفاده کرده تا بتواند بهترین نوع تمرینات را انجام دهند. از طرفی انجام حرکات تمرینی با کش پیلاتس دسته‌دار برای تقویت عضلات، انگشتان دست و خصوصاً ران‌ها خواهد بود که برای هر سنی نیز مناسب است.

کش پیلاتس دسته دار

کش پیلاتس رولی یا کش پیلاتس نواری

کش پیلاتس نواری تقریباً شبیه به نوارهای روبان شکل بوده و دارای ضخامت‌های مختلف باقدرت مقاومتی خاصی هستند. اندازه این محصول معمولاً با طول ۲ متر و عرض ۱۵ سانتی‌متر در بازار موجود است. جنس به‌کاررفته در کش پیلاتس نواری از لاتکس و یا پلاستیک مقاوم است. این محصولات به‌عنوان بهترین انتخاب در تمرینات قدرتی هنگام سفر، منازل و یا باشگاه‌ها خواهند بود. لازم به ذکر است این مدل را در بازار معمولاً بانام‌های کش بارفیکسی، کش پیلاتس 2 متری و کش پیلاتس رولی نیز عرضه می‌شوند. ضخامت کش پیلاتس رابطه مستقیم با مقاومت کش پیلاتس دارد. معمولاً کش های پیلاتس تیره‌رنگ، ضخیم‌تر و مقاومتشان بیشتر است. پرفروش‌ترین آن‌ها، کش پیلاتس 2 متری می‌باشد که بنام کش پیلاتس قوطی دار نیز عرضه می‌شود. قیمت کش پیلاتس 2 متری معمولاً از 40 هزار تومان شروع‌شده و با توجه به ضخامتش افزایش می یابد.

کش پیلاتس نواری

کش پیلاتس مینی لوپ یا کش پیلاتس حلقه‌ای

کش پیلاتس مینی لوپ یا حلقه‌ای مناسب برای تقویت عضلات دست‌وپاها بوده که در رنگ‌های مختلف و با سطح مقاومت و درجه تحمل خاصی تولید می‌شوند. کش پیلاتس حلقه‌ای به‌عنوان ابزار ساده ورزشی برای به چالش کشیدن عضلات دست‌ها ازجمله باز و آرنج و خصوصاً عضلات پاها کاربرد دارد. طول استاندارد کش پیلاتس لوپ معمولاً 50 تا 60 سانتی‌متر و کش مینی لوپ 25 تا 30 سانتی‌متر می‌باشد. کش مینی لوپ مشکی و طوسی بالاترین ضخامت و مقاومت را دارند.

کش پیلاتس حلقه ای

کش بدنسازی سی ایکس cx

کش بدنسازی سی ایکس یا کش cx که به نام‌های کش بدنسازی لوله‌ای و کش بدنسازی رشته‌ای نیز شناخته‌شده است از پرفروش‌ترین کش های بدنسازی می‌باشد. شاید اولین سؤالی که برایتان پیش‌آمده این است که کش سی ایکس چیست و یا تمرینات کش سی ایکس چگونه است؟ در جواب سؤال کش سی ایکس چیست باید گفت درواقع کش cx یک کش لوله‌ای از جنس لاتکس می‌باشد که حالت کششی بالایی دارد و سایز آن شامل کش سی ایکس 1 متری، کش سی ایکس 1.20 و کش cx 2 متری می‌باشد. البته مدل کش سی ایکس رولی نیز در بازار موجود می‌باشد که می‌توان به طول دلخواه از آن استفاده کرد.

کش بدنسازی CX

تمرینات کش سی ایکس بسیار متنوع می‌باشد و بر تمام عضلات بدن تأثیرگذار است. برای خرید کش بدنسازی cx ابتدا می‌بایست متناسب با تمرینات بدنسازی خود، ضخامت مناسبی برای خرید کش سی ایکس انتخاب کنید. کش cx قوی معمولاً قطر بیشتر و همانند کش سی ایکس مشکی تیره‌رنگ هستند. هر چه از کش سی ایکس مشکی به سمت رنگ‌های روشن‌تر بیاییم، قطر کش ها کوچک‌تر و مقاومتشان کمتر می‌شود. قیمت کش سی ایکس بستگی به مقاومت آن دارد. همچنین معمولاً قیمت کش سی ایکس روکش‌دار کمی بیشتر از کش سی ایکس بدون روکش است.

کش پاور باند

کش پاور باند که شناخته‌شده‌ترین مارک آن، کش پاور باند تراباند است، در دسته قوی‌ترین کش های بدنسازی قرار دارد. این وسیله همان‌گونه که از اسمش پیداست یک کش لاستیکی بوده که در چند مقاومت تولید می‌شود. ورزشکاران با توجه به نوع حرکتی که تمایل به انجام آن را دارند و سطح حرفه‌ای آن‌ها، می‌توانند عرض یا مقاومت‌های مختلف کش پاور باند را انتخاب کنند. عموماً استفاده از این کش در انجام ورزش‌های مختلف از بدنسازی تا کراس فیت و خیلی از ورزش‌های دیگر اعم از رزمی، توپی و راکتی انجام می‌گیرد. کش پاور باند قرمز، کش پاور باند صورتی، کش پاور باند مشکی و کش پاور باند آبی ضخامت‌های مختلف این کش هستند. تمرینات با کش پاور باند تراباند بسیار متفاوت بوده و می‌توان زمان مناسبی از تمرینات را به آن اختصاص داد.

کش پاورباند

سایر کش های تمرین و بدنسازی

علاوه بر انواع کش های پیلاتس که به آن اشاره شد، کش های تمرین و بدنسازی زیادی نیز وجود دارند که مناسب تمرینات ایروبیک و بدنسازی برای محیط باشگاه و منزل می‌باشند. از شناخته‌شده و قوی‌ترین کش های بدنسازی می‌توان به کش تمرین پاور باند و کش بدنسازی سی ایکس cx اشاره کرد. قیمت کش های بدنسازی با توجه به ضخامتشان تعیین می‌شوند و معمولاً قیمت کش پاور باند بیشتر از سایر کش های بدنسازی می‌باشد.

ضخامت و مقاومت کش پیلاتس

به طور کلی کش های پیلاتس در انواع مختلف (حلقه ای – دسته دار- نواری) به طول ۳۰ سانتیمتر الی ۳ متر به پهنای ۵ الی ۲۰ سانتیمتر طراحی و تولید می شوند، و از دامنه حرکات تمرینی وسیع و متنوعی برخوردارند. حرکات تمرینی کش ها تقریبأ تمام بدن را در بر می گیرد به طوری که بر روی تقویت عضلات پاها، ران، پهلو، شکم، بازو، سینه و شانه ها تاثیر مستقیمی دارد. کش های پیلاتس همانطور که گفته شد در رنگ های مختلفی تولید می شوند که هر یک از رنگ ها دارای ضخامت معینی است که نشانگر میزان ضخامت، مقاومت و قدرت کش می باشد. هر یک از رنگ ها مقدار ضخامت، مقاومت و فشار متفاوتی را در هنگام تمرین ایجاد می کند. امروزه هر یک از کمپانی های تولید کننده کش های پیلاتس در محصولات خود استاندارد مخصوص خود را در رنگ بندی محصولات تولیدی شان به منظور تعیین ضخامت، مقاومت و قدرت کش اعمال می کنند.

مزایای تمرین با کش پیلاتس

کش های پیلاتس مانند بسیاری از لوازم و تجهیزات بدنسازی توانایی آن را دارند تا بخش های وسیعی از عضلات بدن را در هنگام تمرین به چالش در آورند که این امر موجب تقویت استخوانها و پروش طیف وسیعی ازعضلات شده و همچنین موجب پیشگیری از ابتلا به عارضه پوکی استخوان در دوران کهنسالی خواهد شد.تمرین با کش های پیلاتس موجب افزایش میزان گردش خون در بدن شده و روند بهبودی در افراد مصدوم و آسیب دیده را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد. که این خود یکی از مزایای مهم آن محسوب می شود. این کش ها جهت مصارف درمانی از جمله فیزیوتراپی و توانبخشی معلولین نیز مورد استفاده قرار می گیرد.. کش های پیلاتس بر اساس نوع تمرین دارای قابلیت تنظیم هستند. و هر فردی با هر سن و سال وجنسیتی به راحتی می تواند با آن فعالیت ورزشی انجام دهد. از این وسیله می توان به طور همزمان برای تمرین دادن یک یا چند قسمت بدن در یک فضای کوچک استفاده کرد. کش های پیلاتس از منظر اقتصادی با توجه به قابلیت های که دارند بسیار مقرون به صرفه  و ارزان هستند، و درعین حال کم جا بوده و فضای کوچکی را اشغال، و به سادگی قابل انتقال هستند.

رنگبندی کش های پیلاتس

رنگ‌بندی کش های پیلاتس نشان از ضخامت مختلف آن‌ها دارد. معمولاً رنگ‌های روشن همانند کش پیلاتس زرد یا صورتی ضعیف‌تر هستند و هرچه به سمت رنگ‌های تیره برویم ضخامت نیز بیشتر می‌شود. البته دقت کنید این تفاوت در رنگ‌بندی و ضخامت فقط مختص کش های مینی لوپ، پاورباند و سی ایکس می‌باشد و کش های پیلاتس 2 متری از این قاعده مستثنا هستند و ضخامت‌های 0.4 و 0.5 و 0.6 آن‌ها دارای رنگ‌بندی مختلفی است.

رنگ بندی کش های پیلاتس

درجه سختی یا مقاومت کش پیلاتس

همان‌طور که در بالا گفته شد مقاومت کش پیلاتس مینی لوپ، سی ایکس و پاورباند بارنگ آن‌ها رابطه مستقیم دارد. هر چه به سراغ رنگ‌های تیره بروید تقریباً ضخامت بیشتر می‌شود. به‌عنوان‌مثال کش های سی ایکس مشکی و طوسی تحمل وزنی بالاتری دارند. متناسب با ورزشی که انجام می‌دهید درجه سختی کش پیلاتس را به‌درستی انتخاب کنید. اگر تازه شروع به تمرین کرده‌اید به دنبال کش های پیلاتس با مقاومت‌های لایت و مدیوم بوده و اگر حرفه‌ای هستید توصیه ما مقاومت‌های heavy و super heavy می‌باشد. در کل درجه سختی کش های پیلاتس به ترتیب درجه های super light – light – medium – heavy - super heavy می‌باشد.

مقاومت کش پیلاتس

برای داشتن پکیج کامل و مناسب برای یک تمرین شاید لازم باشد از مقاومت‌های مختلف، متناسب با عضلات دست‌وپا استفاده نمایید. کشش و مقاومت در کش پیلاتس 2 متری کمی محدودتر است و این محصولات در بازار نهایتاً دارای سه ضخامت ضعیف 0.4، متوسط 0.5 و قوی 0.6 می‌باشند.

کاربرد کش پیلاتس

در چند سال اخیر، این محصول جایگزین مناسبی برای دمبل‌های گران‌قیمت و سنگین شده است و قیمت مناسب آن‌ها نیز موجب گردیده تا مورد استقبال ورزشکاران قرار گیرد. دامنه حرکتی کش های بدنسازی بسیار متنوع است و تقریباً با تمرین با آن‌ها می‌توان همه عضلات بدن را درگیر کرد. امروزه کش پیلاتس در همه رشته‌ها کاربرد داشته و نمی‌توان از این وسیله ورزشی جذاب چشم‌پوشی کرد. بیشترین کاربرد آن در بدنسازی و تمرینات پیلاتس و یوگا می‌باشد. هرچند در رشته‌های تخصصی همچون تکواندو، کاراته، فوتبال و غیره نیز پرطرفدار می‌باشد. علاوه بر ورزش، این محصول در فیزیوتراپی و درمان ناتوانی‌های جسمی نیز بسیار کاربرد دارد و امروزه در اکثر مراکز درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید برای فیزیوتراپی می‌بایست از ضخامت‌های نازک‌تر شروع کرد و حتماً تحت نظر پزشک تمرینات انجام شود.

قیمت کش های ورزشی در بازار

آشنایی با قیمت‌ کش پیلاتس و تفاوت در نرخ‌های قیمتی اعلام‌شده در انواع مدل‌ها ازجمله نکات مهم هنگام خرید می‌باشد. قیمت کش ورزشی در بازار به فاکتورهای مختلفی ازجمله اندازه محصول، مدل و برند محصول، جنس نوار، ضخامت و غیره بستگی خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود درصورتی‌که برای اولین بار اقدام به خرید می‌نمایید، برای آشنایی با مشخصات و مشاوره رایگان با کارشناسان کالا ورزش در تماس باشید.

نکات مهم خرید کش پیلاتس

ازجمله نکات مهمی که در هنگام خرید کش پیلاتس برای مشتریان در اولویت است، ضخامت کش پیلاتس، طول محصول یا اندازه کش و نوع برند می‌باشد. از طرفی بسیاری از مشتریان در هنگام خرید می‌بایست با توجه به نوع مهارت و فیزیک بدنی محصول خود را انتخاب نمایند تا از استفاده ایمن و صحیح آن اطمینان حاصل نمایند. به‌طورمعمول کش بدنسازی پیلاتس هر چه رنگ‌های روشن‌تری مثل زرد و صورتی داشته باشند ضخامت‌های ضعیف‌تر و هرچه رنگ آن به سمت مشکی برود، ضخامت و مقاومت بیشتری خواهد داشت.

خرید اینترنتی کش پیلاتس باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالا ورزش

خرید کش پیلاتس در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف باکیفیت تضمین‌شده و قیمت مناسب در سایت کالا ورزش در دسترس است. خرید کش بدنسازی به‌منظور انجام حرکات کشش، استقامتی و قدرتی با توجه به تنوعی که دارند کمی مشکل بوده به همین دلیل می‌توانید جهت مشاوره در خرید به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد

برای انجام فعالیت تمرینی با کش های پیلاتس پیشنهاد می کنیم که، تمرین خود را با کش هایی که از مقاومت کمتری برخوردارند آغاز نموده و سپس به مرور فشار تمرینی خود را افزایش دهید. در عین حال می توانید از چند کش که دارای مقامت های متفاوتی هستند به طور همزمان برای تمرین دادن قسمت های مختلف بدن استفاده کنید. به طور معمول از کش هایی که دارای مقاومت پائین تری هستند، برای تمرینات دست و بازوها، و از کش های که دارای ضخامت و مقاومت بالاتری هستند برای تمرین دادن اندام های پائینی بدن مورد استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با انواع لوازم و تجهیزات ورزشی، مطالب و مقالات علمی روز ورزشی به سایت ما (کالاورزش) مراجعه نموده و با کلیک بر روی واژه *وبلاگ* در صفحه اصلی سایت با مطالعه مقالات اطلاعات ورزشی خود را افزایش دهید.

faq
پرسش های متداول

کش پیلاتس بیشتر به کش های لاستیکی با طول 2 متر و عرض 15 سانت گفته می‌شود که از محدوده قیمت حدود 50 هزار تومان شروع‌شده و تا حدود 120 هزار تومان ادامه دارد. قیمت‌های بالاتر، یا مقاومتشان بیشتر از مدیوم است و یا کشسانی بهتری دارند.

برای خرید بهترین کش پیلاتس بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و بیشتر نیز از ضخامت‌های 0.5 مدیوم باکیفیت 100 درصد لاتکس استفاده کنید تا علاوه بر کشسانی بهتر دیرتر پاره شوند.

مقالات مرتبط با کش پیلاتس و بدنسازی

ارسال شده در : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶:۲۳ قبل از ظهر
ارسال شده در : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۰:۳ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۳:۳۸ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۲:۲ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۷:۳۸ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone