۰

مضرات تردمیل برای زانو ؛ تردمیل و زانو درد

مضرات تردمیل برای زانو ؛ تردمیل و زانو درد

در این مقاله به سوالاتی پیرامون آیا ورزش با تردمیل باعث زانو درد می شود؟ و آیا ورزش با تردمیل برای زانوها مضر است ؟ همچنین استفاده از تردمیل برای چه کسانی مضر است ؟ پاسخ داده شده است.

در این مقاله به سوالاتی پیرامون آیا ورزش با تردمیل باعث زانو درد می شود؟ و آیا ورزش با تردمیل برای زانوها مضر است ؟ همچنین استفاده از تردمیل برای چه کسانی مضر است ؟ پاسخ داده شده است.

 

۱. آیا ورزش با تردمیل باعث زانو درد می شود ؟

۲. آیا ورزش با تردمیل برای زانوها مضر است ؟

۳. استفاده از تردمیل برای چه کسانی مضر است ؟

۴. نتیجه گیری

 

 

برای پاسخ به این سوال که آیا ورزش با تردمیل باعث زانو درد شده و برای زانوها مضر است؟ در ابتدا باید گفت که، تردمیل دستگاهی است که می توان به کمک آن دردهای مفاصل و عضلات پا را کاهش داد اما باید با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا باشیم. برای شنیدن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

مضرات تردمیل برای زانو


بیشتر بدانید: مزایای استفاده از تردمیل


 

آیا ورزش با تردمیل باعث زانو درد می شود؟

بزرگ ترین مفاصل بدن زانوها هستند که توسط مینیسک از هم جدا می شوند و از بیماری های شایع آن می توان به سائیدگی و آرتروز زانو اشاره کرد که به طور طبیعی و با علت های متفاوتی مانند کهولت سن، افزایش وزن و چاقی و .. بروز می کنند که سبب ایجاد فشار به مفاصل زانوها شده و حتی عضلات پا را نیز تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل می کنند. پزشکان به طور معمول به افرادی که از بیماری های شایع زانو مانند آرتروز و یا زانو درد رنج می برند انجام فعالیت های ورزشی هوازی مثل پیاده روی، شنا و… را توصیه می کنند.

یکی از عوامل بروز آرتروز زانو اضافه وزن و چاقی است که کاهش وزن می تواند برای از بین بردن درد های ناشی از آرتروز زانوها موثر باشد. پزشکان معمولا برای افرادی که از درد شدید زانو رنج می برند و یا در هنگام پیاده روی محدویت تعادلی دارند استفاده از تردمیل را برای انجام پیاده روی توصیه می کنند. زیرا تردمیل دستگاهی است که به کمک آن می توان دردهای مفاصل زانو را به حد چشمگیری کاهش داد. اما استفاده از این دستگاه باید به طور صحیح و اصولی انجام شود. برای شروع ورزش با تردمیل ابتدا بایستی راه رفتن و گام برداشتن بر روی این دستگاه را با کمترین میزان سرعت طراحی شده بر روی دستگاه شروع کرد تا بدن به آرامی گرم شده و آمادگی لازم برای برداشتن گامی های سریع تر مهیا شود زیرا اگر بدون گرم کردن بدن و با سرعت زیاد بر روی تردمیل گام برداشته شود تانوندون ها و عضلات دچار کشیدگی شده و باعث بروز آسیب در زانوها خواهد شد. همواره بایستی گام بر داشتن بر روی تردمیل را با سرعت کم شروع و به تدریج بر سرعت آن افزوده شود. برای جلوگیری از یکنواختی ورزش با این وسیله می توان شیب دستگاه و یا سرعت آن را در زمان های مختلف تمرین تنظیم نمود. برای اینکه فشار زیادی به زانوها در هنگام ورزش با تردمیل وارد نشود می توان زمان تمرین را به چند مرحله تقسیم نمود اما نکته مهم برای افرادی که از زانو درد رنج می برند اینست که پیش از اقدام به ورزش با این وسیله حتما با یک پزشک متخصص مشاوره و با توجه به شرایط خود اقدام به تمرین با این وسیله نمایند.

 


خرید تردمیل باشگاهی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


آیا ورزش با تردمیل برای زانوها مضر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که تردمیل از جمله دستگاههای ورزشی هوازی است که بسیاری افراد در جهت چربی سوزی، کاهش وزن، تناسب اندام و تقویت عضلات پا و… در باشگاه های ورزشی و یا منزل مورد استفاده قرار میدهند اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده غیر اصولی از این دستگاه مانند، دویدن با سرعت زیاد بر روی دستگاه، عدم رعایت اصول صحیح دویدن، و دویدن در بازه زمانی طولانی بر روی دستگاه میتواند موجب آسیب دیدگی زانوها شود. به خصوص هنگام استفاده از تردمیل در بارداری حتما باید دقت بسیار زیادی بر نحوه انجام حرکات و شدت آنها داشت.

 افرادی که به طور غیر اصولی از  شیب طراحی شده بر روی تردمیل استفاده می کنند در معرض آسیب دیدگی مفاصل زانوها، مچ پا و لگن قرار می گیرند. دویدن اصولی بر روی تردمیل موجب متعادل شدن فشار خون در بدن شده و جریان خون رسانی به بدن بهتر صورت می گیرد. با دویدن اصولی بر روی این دستگاه علاوه بر محافظت از اندام های درگیر در هنگام دویدن، می توان موجب تقویت عضلات شد و با سوزاندن چربی های اضافی به تناسب اندام رسید.

استفاده از تردمیل برای چه کسانی مضر است؟

امروزه تردمیل یکی از اصلی ترین لوازم و تجهیزات ورزشی است که در باشگاه های ورزشی و حتی در منزل و باشگاههای خانگی در جهت تناسب اندام و کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. تردمیل به جهت سهولت در استفاده و عدم نیاز به مهارت خاص در بین افراد، خصوصا بانوان دارای طرفداران بسیاری است و از محبوبیت بالای برخوردار است و استفاده از آن برای اکثر افراد بسته به هدف های ورزشی می تواند بسیار موثر واقع شود. تنها عده معدودی از افراد به جهت برخی از مشکلات مجاز به استفاده از این وسیله نیستند به طور مثال افرادی که از درد های شدید زانو رنج می برند و یا افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، همچنین سالمندان و کسانی که جراحی های ستون فقرات، کمر و یا گردن داشته اند، همینطور افرادی که دارای پاهای پرانتزی هستند و یا اشخاصی که مداوم دچار پیچ خوردگی مچ پا می شوند نبایستی از تردمیل استفاده کنند.در صورتی که احساس کردید فشار زیادی بر زانو ها و موافصل خود وارد می کنید، با مربی خود در انتخاب ورزش با اسکی فضایی یا تردمیل مشورت نمایید.  ورزش با تردمیل برای افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و حتی بانوان باردار منع نشده اما قبل از اقدام به استفاده از این وسیله حتما باید با یک متخصص مشاوره داشته باشند و در صورت صلاحدید متخصص مربوطه اقدام به ورزش با تردمیل نمایند.

زانو درد و تردمیل


بیشتر بدانید : آشنایی با تردمیل و قطعات آن


 

نتیجه گیری

در این مقاله به سوالاتی که بیشتر افراد در خصوص ورزش با تردمیل و عوارض آن برای زانوها داشتند پاسخ داده شد. اما نکته مهم در ورزش با تردمیل که باید به درستی مورد توجه و رعایت قرار گیرید نحوه صحیح و روش اصولی ورزش با این دستگاه است . تردمیل یک دستگاه ورزشی هوازی است که اگر به صورت صحیح و با برنامه تمرینی مناسب مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن موجب تقویت عضلات پاها شده و تناسب اندام را در پی خواهد داشت . اثرات تمرینی این دستگاه به قدری موثر است که در برخی از مراکز درمانی برای افرادی که دچار عارضه مغزی شده اند و توانایی جسمی خود را بر اثر این عوارض از دست داده اند برای بازتوانی جسمی این افراد مورد استفاده قرار داده می شود. اگر علاقه‌مند به ورزش با تردمیل هستید می‌توانید از طریق سایت کالاورزش نسبت به خرید تردمیل باکیفیت تضمین‌شده اقدام نمایید.

محصولات مرتبط

%19 تخفیف
۱۸۷,۰۰۰ تومان ۲۳۰,۰۰۰ تومان
%8 تخفیف
۶۰۰,۰۰۰ تومان ۶۵۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone