۰

بهترین کفش استوک فوتبال

بهترین کفش استوک فوتبال

در این مقاله یه بررسی بهترین کفش استوک فوتبال و انواع استوک فوتبال، قسمت های مختلف استوک فوتبال و راهنمای انتخاب استوک حرفه ای فوتبال بر اساس کاربرد در زمین های مختلف بازی خواهیم پرداخت.

در این مقاله یه بررسی بهترین کفش استوک فوتبال و انواع استوک فوتبال، قسمت های مختلف استوک فوتبال و راهنمای انتخاب استوک حرفه ای فوتبال بر اساس کاربرد در زمین های مختلف بازی خواهیم پرداخت.

 

۱. استوک فوتبال چیست؟

۲. قسمت های استوک (کفش) فوتبال

۲.۱ زیره استوک فوتبال

۲.۲ رویه استوک فوتبال

۲.۳ کفی استوک فوتبال

۲.۴ لایه میانی استوک فوتبال

۲.۵ پنجه استوک فوتبال

۲.۶ پاشنه استوک فوتبال

۲.۷ استوک (میخ)کفش فوتبال

۳. راهنمای انتخاب استوک فوتبال حرفه ای

 

همه ما با فواید فوتبال آشنا بوده و می دانیم که فوتبال پر طرفدار ترین ورزش دنیا است. به جرأت می توان گفت که اصلی ترین ابزار برای فوتبال بازی کردن کفش است. از این روی بسیاری از ستارگان فوتبال جهان وسواس شدیدی در انتخاب استوک فوتبال دارند زیرا تاثیر مستقیمی بر نحوه عمکردشان در زمین بازی خواهد داشت. و همیشه انتخاب یک استوک مناسب برای آنان دشوار است. برای اینکه باید برای هر بازی بسته به نوع زمین،  شرایط آب و هوایی و اقلیمی بهترین انتخاب را داشته باشند. برای اینکه بتوانیم بهترین استوک فوتبال را برای بازی انتخاب کنیم بهتر است با قسمت های آن آشنا شویم تا بتوانیم در هنگام انتخاب استوک، کیفیت، کارایی و قیمت آنرا تشخیص دهیم. در این مقاله با استوک فوتبال و قسمت های آن و نحوه خرید و انتخاب یک استوک فوتبال حرفه ای آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.


بیشتر بدانید : انتخاب بهترین کفش فوتبال برای چمن مصنوعی


استوک فوتبال چیست؟

به میخ های بر آمده در زیر کفش فوتبال در اصطلاح فوتبالی استوک نامیده می شود که دارای انواع مختلفی از جمله فلزی، پلاستیکی و لاستیکی هستند و به شکلی در زیر کفش طراحی شده اند که قابلیت جدا سازی و تعویض دارند. گونه های پرسی استوک های ورزشی نیز تولید می شوند که بیشتر برای مصارف تمرینی و غیر حرفه ای کاربرد دارند. استوک ها دارای انواع مختلفی هستند و نوع استفاده از آنها به شرایط زمین بازی بستگی دارد. استفاده از استوک های فلزی در برخی از لیگ ها به دلیل احتمال آسیب رسیدن به بازیکنان در هنگام تکل زدن ممنوع است. استوک ها به بازیکنان برای جلوگیری از سر خوردن، انجام  دویدن های سریع و اجرای حرکات تکنیکی با ایجاد اصطحکاکی مناسب کمک می کند تا بهتر توانایی های فنی خود را یروز دهند. استوک ها در شکل های مخروطی و تیغه ای و ترکیب مخروطی و تیغه ای تولید و روانه بازار های ورزشی می شوند و هر کدام از این دو نوع قابلیت های مشخص شده ای برای بازی در زمین های مختلف دارند.

به طور مثال از استوک های مخروطی برای بازی در زمین هایی که نسبتا نرم هستند مانند زمین های چمن طبیعی به جهت این که با زمین در تماس بیشتری هستند استفاده می شود. و از استوک های تیغه ای برای بازی در زمین های نسبتا سفت مانند زمین چمن مصنوعی و یا زمین های خاکی برای جلوگیری از فشار حاصل از استوک بر پاهای بازیکن مورد استفاده قرار می گیرند.


بیشتر بدانید: اجزاء، ویژگی و استاندارهای یک کفش فوتسال


قسمت های استوک (کفش) فوتبال

کفش فونبال از ۷ قسمت : زیره، رویه، کفی، لایه میانی، پنجه، پاشنه و استوک تشکیل شده است که بررسی هریک از این قسمت ها می پردازیم.

زیره استوک فوتبال

زیره شامل قسمت های داخلی ، میانی و بیرونی است. که دز تماس مستقیم با سطح زمین بازی قرار دارد و عمدتأ متناسب با جنس زمین بازی انتخاب می شود.

رویه استوک فوتبال

رویه کفش معمولا ازچرم طبیعی و یا چرم های مصنوعی تهیه می شود که تشکیل دهنده تمامی قسمت های رویه و میانی کفش فوتبال است.

کفی استوک فوتبال

کفی، لایه ای از جنس پد است که داخل کفش فوتبال در جهت راحتی کف پا و حمایت از قوزک پای بازیکنان بصورت چسبی و یا جدا شونده قرار داده می شود.

لایه میانی استوک فوتبال

لایه میانی در زیر کفی کفش نصب شده و وظیفه آن  حمایت از کف پا ها در فشار حاصل از دویدن و ضربات وارد شده از دویدن های انفجاری است.

پنجه استوک فوتبال

پنجه استوک در واقع قسمتی جلویی رویه کفش است که معمولا بازیکنان شوت ها و ضربات خود را با این قسمت به توپ وارد می کنند.

در اکثر کفش های فوتبال این قسمت به کفش دوخته شده است و از تکنولوژی در جهت بالا بردن کنترل توپ و هنچنین قدرت شوت های بازیکنان، در طراحی پنجه استوک فوتبال بهره برداری می شود.


بیشتر بدانید:  مراحل ساخت توپ فوتبال


پاشنه استوک فوتبال

پاشنه قسمت انتهایی کفش است که وظیفه حمایت از قسمت از پاشنه بازیکن را بر عهده دارد و مانع از فشار به کف پای بازیکن می شود.

استوک (میخ) کفش فوتبال

استوک میخ هایی است که درقسمت کف کفش جایی که در تماس با مستقیم سطح زمین قرار دارد نصب می شود. و استوک ها مخروطی شکل بوده و دارای سه  نوع فلزی، پلاستیکی و لاستیکی می باشند وبرای برقرار اصطحکاک لازم با سطح زمین بازی و افزایش سرعت بازیکنان در زیر کفش فوتبال نصب می شوند.

راهنمای انتخاب استوک فوتبال حرفه ای

با توجه به تاثیر کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین و افزایش عملکرد آن، انتخاب نوع مناسب کفش از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب بهترین  استوک در ابتدا باید بدانید که، می خواهید در چه نوع زمینی بازی کنید.

استوک (میخ) کفش های فوتبال مناسب با نوع زمین ساخته و در کفش ها نصب می شوند که چند نمونه از آنها را با توجه به نوع زمین توضیح خواهیم داد.

  • برای بازی در زمین های سفت که دارای چمن خشک و سنگ ریزه است،  استوک کفش در آن زمینها نفوذ پیدا نمی کند، استوک HG که از جنس TPU سخت، ساخته شده اند مناسب است. این جنس به جهت مقاومت بالایی که دارد سبب طول عمر استوک می شود. استوک اچ جی دارای تراکم بالا و ارتفاع کمی برخوردارند تا بتوانند فشار وارد شده زمین سفت و خشک را در قسمت زیر کفش پخش کند.
  • برای بازی در زمین هایی که از چمن طبیعی و کوتاه برخوردارند و در زیر پا احساس کمی رطوبت و ثابت  و پایدار بودن دارند بهترین انتخاب استوک های FG است. این استوک ها سبب افزایش سرعت و کاهش فشار وارد شده از سطح زمین به پاها می شود. شکل و شمایل این استوک مخروطی و توخالی است و در برخی مواقع به صورت تیغه ای ساخته می شوند.
  • برای بازی در زمین های چمن مصنوعی که این نوع زمین ها شبیه سازی شده زمین های چمن طبیعی هستند استوک های AG مناسب هستند. این کفش ها دارای استوک های زیاد و متمرکزی هستند در قسمت های مختلف زیره کفش قرار داشته و از ارتفاع مختلفی برخوردار اند. و به علت پلاستیکی بودن زمین های چمن مصنوعی درون استوک های این کفش سوراخ هایی تعبیه شده تا در هنگام تماس با چمن و استوک که هر دو از پلاستیک هستند، استوک دچار سایدگی نشوند. این استوک ها باعث افزایش سرعت شده و و از فشار حاصل از وزن بدن به کفش را کاهش می دهند و شکل ظاهری این استوک ها تیغه ای و مخروطی تو خالی است.
  • برای بازی در زمین های چمن نرم و زمین هایی که بر اثر باران گل آلود شده اند بهترین گزینه استوک های SG است. این استوک ها قابلیت تعویض استوک (تعویض میخ) و یا حذف را دارا هستند. در این استوک ها ۶ میخ وجود دارد که قابل تعویض و حذف هستند، که ۴ میخ در جلو کفش و ۲ میخ در قسمت عقب باقی میخ های تعبیه شده در این کفش ها قابل تعویض و یا حذف نیستند . این استوک ها بسیار مناسب برای زمین های چمن نرم طبیعی و زمین های گل آلود بوده و در جهت افزایش سرعت و کشش بسیار موثرند. شکل معمول این استوک ها عمدتآ مخروطی و از جنس آلومینیوم قابل تعویض، و استوک های (میخ) ثابت در آنها به صورت مخروطی و یا تیغه ای می باشند.

حال که با چند نمونه از استوک های فوتبال و نحوه کاربرد آنها در زمین های مختلف آشنا شدید در هنگام انتخاب و خرید به مواردی که گفته شد توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم از سایت (کالاورزش) تخصصی لوازم و تجهیزات ورزشی، از قسمت مخصوص مربوط به کفش های فوتبال و کفش های مخصوص سایر ورزش ها  بازدید نموده و با مدل های جدید انواع کفش های رشته های مختلف ورزشی آشنا شوید


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone