۰

فواید ورزش تنیس و تاثیر تنیس بر تناسب اندام و لاغری

فواید ورزش تنیس و تاثیر تنیس بر تناسب اندام و لاغری

در این مقاله به ۵ فواید ورزش تنیس و تاثیر تنیس بر تناسب اندام و لاغری، تقویت عضلات و صدمات ناشی از ورزش تنیس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله به ۵ فواید ورزش تنیس و تاثیر تنیس بر تناسب اندام و لاغری، تقویت عضلات و صدمات ناشی از ورزش تنیس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

۱. تنیس باعث سلامت قلب و عروق  و لاغری می شود

۲. فواید ورزش تنیس بر رشد عضلات

۳.  تقویت تفکر تاکتیکی و بالا بردن قدرت پیش بینی و برنامه ریزی

۴. افزایش تعادل و هماهنگی بدن

۵. تاثیر ورزش تنیس بر افزایش اعتمادبه‌نفس‌

۶. صدمات ناشی از ورزش تنیس

 

فواید ورزش تنیس

طبق تحقیقات متخصصان ورزش، تنیس که یکی از محبوب ترین ورزش های تابستانی محسوب می شود، از پنج وجه برای سلامتی انسان مفید است:

فواید ورزش تنیس

۱. تنیس باعث سلامت قلب و عروق و لاغری می شود

تنیس پر از دویدن، راه رفتن و حرکای است که جزو دسته ورزش های هوازی محسوب می شوند. این حرکات سریع در تنیس باعث افزایش ضربان قلب شده و در نتیجه مصرف انرژی بالا رفته و بدن تنیسور  چربی سوزی می کند و به تبع آن لاغری و تناسب اندام را در پی خواهد داشت. یک بازی تنیس بطور عادی در حدود  یک تا دو ساعت زمان میبرد که این زمان از ورزش کردن برای افزایش سلامت قلب و عروق مفید است و از ریسک بیماری‌های قلبی و سکته جلوگیری می کند.


بیشتر بدانید :  تنیس و قوانین بازی این ورزش


 

۲. فواید ورزش تنیس بر رشد عضلات

علاوه بر مزایای تنیس روی سلامت قلبی و عروق، این ورزش، نوعی تمرین قدرتی برای پاها، دست‌ها و بالا تنه محسوب می شود. مزایایی که تنیس برای بدن دارد بسیار شبیه به فواید ورزش بدمینتون است. تنیس فقط ورزش برخی از ماهیچه‌های مشخص نیست. در یک مسابقه تنیس، بازیکنان از طرفی به طرف دیگر و از جلو و عقب در سرعت‌های مختفاوت در حال تلاش و تمرین است که این حرکات سریع  و دویدن ها باعث می شود تا ماهیچه های بدن فرد بخصوص ماهیچه پاها قوی و ورزیده شود. حرکات بازیکنان در یک بازی معمولی، باعث افزایش قدرت ساعد، تقویت ماهیچه‌های کمر و افزایش حجم ماهیچه‌های بدن می‌شود.


بیشتر بدانید : تاثیر شنا بر عضلات


۳. تقویت تفکر تاکتیکی و بالا بردن قدرت پیش بینی و برنامه ریزی

تنیس که یکی از محبوب ترین ورزش های راکتی است بر مبنای علوم فیزیک و هندسه طراحی شده است. به همین علت با ورزش تنیس همانند شطرنج، می توانید تفکر تاکتیکی خود را توسعه دهید. ورزش تنیس بیشتر شامل هوشیاری و تفکر تاکتیکی برای ایجاد الگوهای ضربه به توپ است، این ورزش باعث بوجود آمدن ارتباطات جدید میان عصب ها در مغز می‌شود. افرادی که سالهاست تنیس بازی می کنند، به راحتی می توانند تاثیر این ورزش بر بهبود و حفظ رشد مغز را مشاهده کنند. از آنجایی که سرعت عمل در این ورزش یک شاخصه کلیدی محسوب می شود،تمرینات دو می تواند در افزایش عملکرد تنیس بازان تاثیر فراوانی داشته باشد. عضله سازی و افزایش قدرت بدنی از  فواید دویدن محسوب می شوند  انجام این ورزش همراه با تنیس می تواند و شما را در دوران میانسالی و کهنسالی هوشیار  نگه دارد و از آلزایمر جلوگیری کند.

۴. افزایش تعادل و هماهنگی بدن

هر چه قدر بیشتر تنیس بازی کنید، توسعه مهارت‌های مکانیکی برای ضربه به توپ، سنجش مسافت و هماهنگی و تعادل فردی در شما بالاتر می رود. تنیس، از طریق انواع مختلفی از تکنیک‌ها و حرکات به حفظ تعادل، سرعت، حرکت پا و هماهنگی دست و چشم کمک می‌کند.


بیشتر بدانید: فواید طناب زدن


۵. تاثیر ورزش تنیس بر افزایش اعتماد به‌ نفس‌

در تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه کنتیکت انجام شد، دانشمندان تاثیر روانی مزایای ورزش‌های گوناگون بر روی افراد معمولی را آزمایش کردند و در این آزمایش، ورزش تنیس بیشترین امتیاز را در افزایش اعتماد به نفس، انرژی و مثبت اندیشی بدست آورد و کمترین امتیاز را در حالاتی مانند پریشانی، تنش، اضطراب و افسردگی کسب کرد. اگر بصورت مرتب تنیس بازی کنید، میتوانید انگیزه خود را همواره بالا نگه دارید و راحت تر از پس مستئل و مشکلات زندگی برمیایید؛ همچنین درصد ابتلا به افسردگی و اختلالات اضطرابی در شما به شدت کاهش میابد.


بیشتر بدانید: راهنمای خرید راکت تنیس


صدمات ناشی از ورزش تنیس

تاول های پا ، گرفتگی عضلات و درد در ناحیه ساق پا برخی از آسیب های تنیس هستند. اغلب بازیکنان تنیس دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. گرچه آسیب در ناحیه آرنج در تنیسورها از همه آسیب دیدگی ها شایع‌تر است اما چند آسیب دیگر هم در بین بازیکنان تنیس شایع است. تاول در پاها، اسپرین، استرین، گرفتگی عضلات و درد در ناحیه ساق پا نمونه هایی از دیگر آسیب های ورزش تنیس هستند؛ این گونه آسیب ها هم مثل آسیب آرنج تنیس ‌بازان ، بازیکنان تنیس را درگیر خواهد کرد. در بیشتر مواقع آسیب های تنیس اضطراری و تهدید کننده نیستند و حتی افرادی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند نیز قادر به کنترل این آسیب ها هستند.

 

محصولات مرتبط

%4 تخفیف
۴۳۰,۰۰۰ تومان ۴۵۰,۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

avatar ۱۱۱ :

بسیارعالی

ارسال شده در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone