۰

چه ست ورزشی برای تیپ ورزشی مناسب است؟

چه ست ورزشی برای تیپ ورزشی مناسب است؟

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه با استفاده از لباس و ست های ورزشی یک تیپ ورزشی خوب بزنیم؟

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه با استفاده از لباس و ست های ورزشی یک تیپ ورزشی خوب بزنیم؟

 

۱. ست های ورزشی

۲. ویژگی های لباس ورزشی

۳. لباس ورزشی مناسب آقایان

۴. ست های ورزشی زنانه

۵. لباس های ورزشی برای باشگاه

 

ست های ورزشی

وقتی برای خرید انواع لباس ورزشی به فروشگاه ورزشی می روید، باید قبل از اینکه به مد بودن آن لباس توجه کنید، به میزان راحتی لباس دقت کنید. به استثناء دوچرخه سواری و شنا که لباس های مخصوص به خود را دارند، برای بقیه ورزش های متداول باید از لباس ورزشی های راحت استفاده کرد و همچنین باید لباسی باشد که دمای بدنتان را پایین نگه دارد. پوشش شما هنگام ورزش در عملکردتان تاثیر مستقیم دارد؛ پس بهتر است در انتخاب لباس ورزشی نکاتی رو رعایت کنید که در این مقاله به آنها می پردازیم.

ست ورزشی

ویژگی های لباس ورزشی

  1. بهتر است جنس لباس ورزشی از الیاف طبیعی باشد؛ زیرا باعث می شود سیستم تعرق شما عملکرد بهتری داشته باشد. اگر هنگام ورزش کردن لباسی به تن می کنید که جنس خوب و مناسبی ندارد، باعث افزایش دمای بدن میشود و این امر احتمال بروز سکته ی قلبی در هنگام ورزش را افزایش میدهد. پس سعی کنید همیشه در هنگام ورزش از لباس ورزشی با الیاف طبیعی و نخی استفاده کنید.
  2. نوع لباس ورزشی که می پوشید ( شلوارک و تاپ یا کاپشن و شلوار) بستگی به نوع ورزش،  محل و آب و هوایی که در آن ورزش می کنید دارد. ولی در کل به علت اینکه که با پوشیدن لباس ورزشی باز و نازک بدن شما خنک میماند، پوشیدن تاپ و شلوارک یا یک لایه لباس نازک به شما پیشنهاد میشود. اما برای ورزش در فصل های سرد و فضای باز از کاپشن شلوار ورزشی استفاده کنید.
  3. رنگ در روحیه افراد تاثیر بسزایی دارند. بهتر است در هنگام ورزش کردن از لباس هایی با رنگ های روشن و شاد مانند طوسی، صورتی، بنفش، سفید، آبی و سبز بیشتر استفاده کنید وتاثیر مثبت این کار را در روحیه خود و اطرافیان مشاهده کنید.

لباس ورزشی مناسب آقایان

لباس های ورزشی در میان آقایان طرفداران بسیاری دارد و استفاده ی زیادی از آن میکنند. در این قسمت از مقاله به نکاتی برای انتخاب بهتر لباس ورزشی مردانه اشاره میکنیم:

  1. بر اساس نیازتان لباس ورزشی بخرید. بهتر است قبل از خرید، ابتدا لباس های ورزشی خود را چک کنید و سعی کنید لباس هایی را که نیاز دارید خریداری نمایید.
  2. در فصل های سرد سال حتما از سوییشرت، هودی و بلوز های آستین دار هنگام ورزش استفاده کنید تا بدن شما را گرم نگه دارد.
  3. هنگام خرید به دوخت،  فرم، مدل، رنگ و اندازه لباس آن دقت کنید. لباسی مناسب است که با آن راحت باشید و جلوی دست و پایتان را نگیرد و همچنین بتوانید در آن به آسانی حرکت کنید.
  4. لباسی بگیرید که آن رادوست دارید و با آن حس خوبی میکنید. چون هنگام ورزش داشتن حس خوب بسیار اهمیت دارد؛ پس لباسی را بگیرید که برایتان جذابیت دارد.
  5. سعی کنید لباس هایی که انتخاب میکنید طرح ها و رنگ های مختلفی داشته باشد تا بتوانید  هرروز یک لباس ورزشی بپوشید و به تنوع ایجاد کنید تا انگیزه بیشتری هم برای ورزش کردن داشته باشید.
  6. کفش ورزشی بخش بسیار مهمی از لباس ورزشی است. حتما چند جفت کفش ورزشی تهیه کنید و در انتخاب آنها دقت کنید که استاندارد و به اندازه ی نیاز انعطاف پذیر باشند، کفش ورزشی باید کاملا هم اندازه ی پا و راحت باشد ، همچنین از دوام کافی برخوردار باشد و از پاهایتان در برابر ضربه و آسیب های احتمالی مراقبت کند.
  7. مهمترین قسمت پوشاک ورزشی، جنس و پارچه ی آن است. شلوارهای گرمکن مردانه باید در عین حال که مقاومت کمی در برابر تبخیر آب دارند و دمای بدن شما را متعادل و رو به پایین نگه میدارند، نباید باعث تعرق زیاد شوند. زیاد عرق کردن باعث از دست رفتن آب بدن می شود و این اتفاق سلامتی شما را به مخاطره می اندازد. لباس های ورزشی با جنس پروپلین به علت دارا بودن خاصیت کنترل رطوبت و اینکه نرم، خنک و سبک اند، جنس خوب و مناسبی برای لباس های ورزشی هستند و عملکرد بهتری نسبت به سایر الیاف ها در وقت تمرین کردن دارند. این نوع الیاف هنگام فعالیت کردن رطوبت بدن را کنترل کرده و به سرعت عرق را خشک میکند و این  امرباعث میشود تا شما هنگام ورزش حس بهتری داشته باشید.

لباس های پنبه ای برای ورزش هایی که سبک اند و میزان تعرق درآنها کم است ( مثل پیاده روی و حرکات کششی) مناسب هستند . ولی بهتر است هنگام انجام ورزش های هوازی و فعالیت های سنگین از این جنس لباس استفاده نکنید؛ زیرا تعرق زیاد باعث سنگین شدن پارچه شده و باعث میشود که لباس به بدنتان بچسبد و فعالیت را برای شما خسته کننده و سخت کند. از جمله الیاف های سبک و راحت برای لباس ورزشی میتوان به  کولمکس یا ساپلکس اشاره کرد که به علت متعادل نگه داشتن دمای بدن برای ورزش مناسب هستند.

بیشتر یدانید: لباس و تجهیزات پاورلیفتینگ و قوانین استفاده از آنها در مسابقات

ست های ورزشی زنانه

بسیاری از بانوان علاقه ی زیادی به استایل های ورزشی دارند و دوست دارند هنگام پوشیدن لباس ورزشی هم جذاب باشند. حتی اگر شما از لباس های ورزشی زیاد استفاده نمیکنید، باید هنگام ورزش در باشگاه یا کوهنوردی  لباس های ورزشی به تن کنید. پس همچنان با ما همراه باشید تا لباس های مورد نیاز برای ورزش کردن و خوشتیپ بودن رو به شما معرفی کنیم.

  1. اولین و مهم ترین قسمت در هر استایل ورزشی، کفش شماست. داشتن یک کفش اسپرت و براق باعث جذاب تر شدن تیپ شما میشود.
  2. داشتن چند شلوار یوگا بسیار موثر است. این نوع شلوار ها هم زیبا هستند، هم راحت وسبک و در عین حال ضروری.
  3. حتما خودتان این نکته را بهتر میدانید که داشتن چند تی شرت ورزشی با رنگ و طرح های متنوع به اندازه ی داشتن چند شلوار یوگا ضروری است. در نتیجه مهم است که چند تی شرت با رنگ های شاد و خنثی تهیه کنید.
  4. داشتن ساک ورزشی برای یک استایل ورزشی مورد نیاز است. بهتر است این کیف، کوله پشتی یا ساک کوچک باشد تا حمل آن برایتان راحت تر باشد و همچنین استایلتان زیبا تر به نظر برسد. کوله پشتی ها تنوع زیادی دارند که بسته به سلیقه شما ، انتخاب می شود. اگر به باشگاه بدنسازی یا استخر می روید و مقدار وسایل ورزشیتان زیاد است، بهتر است از ساک های ورزشی استفاده کنید.
  5. عینک هایی با فریم اسپرت برای زیبا تر شدن استایلتان و مراقبت از چشم ها هم میتواند بسیار ویژه و خاص باشد.
  6. چه در باشگاه، چه برای ورزش در فضای باز  و یا حتی خانه،  داشتن یک سوییشرت زیپ دار کلاه دار یا هودی باعث خوش استایل تر شدنتان در روز های سرد می شود.
  7. اگر می خواهید در فضای باز ورزش کنید قبل ازآن به یک فروشگاه ورزشی بروید و چند مانتوی اسپرت بخرید. این روزها مانتوهای اسپرت بسیاری در بازار هستند که شما راحت می توانیدآنها را پیدا کنید و هم استایل خود را برای ورزش کردن تکمیل کنید و هم از این لباس مناسب برای ورزش در فضای باز در روزهای سرد استفاده کنید.

ست ورزشی زنانه

لباس های ورزشی برای باشگاه

ورزش کردن با دستگاه های بدنسازی و استفاده از لوازم ورزشی متنوع برای سلامتی بسیار مفید است و به شما کمک می کند تا چربی سوزی کنید و به تناسب اندام برسید. هم چنین ورزش کردن باعث جلوگیری از افسردگی و اضطراب شده و شما را شاد و با انگیزه می کند. اکثرا خانم ها همیشه در تلاشند تا خوش تیپ به نظر برسند، شاید بعضی از افراد ندانند که در باشگاه چه چیزی بپوشند تا هم راحت ورزش کنند و هم جذاب به نظر برسند. لگینگ های ورزشی که همان شلوار تنگ ورزشی است، مناسب ترین نوع شلوار برای باشگاه هستند. پارچه این شلوار ها بهتراست که ضخیم و کشی باشد و جنس خوب و مناسبی داشته باشند که در آن راحت حرکت کنید و عرق نکنید. سایز بندی لگینگ ها به علت کشی بودن آن، اهمیت خاصی ندارد. اما بهتر است که لگینگ های فاق بلند بپوشید که هم اندامتان زیباتر دیده شود و هم هنگام ورزش با گرم نگه داشتن شکم و پهلو باعث آب شدن چربی های این نواحی می شود. بهتر است در باشگاه از شلوارک های کوتاه استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است پاهایتان در اثر برخورد با دستگاه ها زخمی شود.

تاپ ورزشی که با لگینگ شما ست باشد، باعث زیبا تر شدن استایل شما می شود.  امروزه ست های لگینگ و تاپ بسیاری در فروشگاه های ورزشی وجود دارد که میتوانید به راحتی آنها را تهیه کنید. پوشیدن نیم تنه با لگینگ به صورت ست نیز به شما پیشنهاد میشود. در کل بهتر است از تاپ های کوتاه استفاده کنید تا جلوی دست و پایتان را نگیرد و بتوانید راحت تر ورزش کنید. کفش ورزشی از واجبات ورزش در باشگاه میباشد. بهتر است کفش باشگاهتان با کفشی که برای ورزش در جاهای دیگر استفاده می کنید، یکی نباشد. از دیگر وسایلی هم که در باشگاه می توانید استفاده کنید، می توان به اکسسوری های ساده و اسپرت ، هدفون برای تمرین کردن با موزیک، هد و کش سر برای جمع کردن موها و همچنین قمقمه و ساک ورزشی نیز اشاره کرد.

بیشتر بدانید: آشنایی با لباس و تجهیزات ورزش بوکس


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone