۰

تاثیر کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین

تاثیر کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین

در این مقاله قصد داریم تاثیرات کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین و استفاده از آن در تمرینات بدنسازی و ورزش های مختلف و ۴ نکته طلایی در انتخاب کفش ورزشی را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله قصد داریم تاثیرات کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین و استفاده از آن در تمرینات بدنسازی و ورزش های مختلف و ۴ نکته طلایی در انتخاب کفش ورزشی را مورد بررسی قرار دهیم.

۱.چه کفش مناسب دویدن (رانینگ) است ؟

۲.چه کفشی مناسب بدنسازی می باشد ؟

۳. ۴ نکته طلایی در انتخاب کفش ورزشی

۳.۱اندازه

۳.۲استحکام

۳.۳شکل

۳.۴سبک

۱-چه کفش مناسب دویدن (رانینگ) است؟

هیچ چیز در تمرین کردن مهمتر از داشتن یک کفش رانینگ خوب نیست. دویدن و پیاده روی کردن از رایج ترین تمرین ها محسوب می شوند و در همه ی باشگاه های ورزشی در سراسر جهان حداقل تعدادی تردمیل وجود دارد.دونده ها زمانی که تمریناتی با شدت کم مثل پیاده روی انجام می دهند، به ثبات زیادی نیاز ندارند. هر تمرینی که نیاز به انعطاف پذیری بالا دارد، باعث فشار آوردن به مفصل ها می شود؛ مانند دویدن.کفش مناسب باید از قوس کف پا محافظت کند و در قسمت پاشنه ی پا انعطاف پذیر باشد. یک کفش خوب می تواند دویدن های طولانی را برایتان ساده کند. پس مطمئن شوید که کفش تهیم می کنید که برای دویدن طراحی شده باشد.ممکن است مدت ها از ورزش کردن شما گذشته باشد اما کسی به شما نگفته باشد که برای ورزشی که انجام می دهید، به یک جفت کفش مناسب نیاز دارید. بسکتبال شامل دویدن و پریدن های بسیار است. پس مهم است که کفش بسکتبالیست ها از استحکام، انعطاف پذیری و محافظت کنندگی بالایی برخوردار باشد. بیسبال و فوتبال نیز شامل دویدن و عوض کردن ناگهانی جهت است. پس کفش هایی که حین انجام این ورزش ها می پوشید، باید قابلیت کشش و انعطاف پذیری خیلی خوبی داشته باشند.

 

کفش رانینگ


مطالعه بیشتر: راهنمای خرید کوله ورزشی


 

۲-چه کفشی مناسب بدنسازی می باشد؟

استفاده از انواع لباس ورزشی ، کفش ورزشی و به طور کلی پوشاک ورزشی مناسب تاثیر فراوانی بر افزایش عملکرد تمرینات ورزشی ما دارد. دستگاه هایی مانند الپتیکال و دوچرخه ثابت می تواند هم در خانه و هم در باشگاه استفاده شود. این دستگاه ها برای تمرین با شدت کم طراحی شده اند و کمترین فشار را روی مفاصل می آورند. کفش های مناسب کمک می کنند که تمرین کردن روی دستگاه برای تان آسان تر باشد. ممکن است که شما با شدت کمی تمرین کنید اما هنوز در حال کار کردن روی مفاصل خود هستید، حتی گاهی بیشتر از دویدن. کفشی که برای تمرین با دوچرخه ثابت استفاده می کنید باید کفی های نازکتری نسبت به کفشی که برای دویدن می پوشید، داشته باشد. اما در هر صورت کفش باید فشار روی مفاصلتان را کاهش دهند.ممکن است فکر کنید به کفش های مناسب برای بلند کردن وزنه نیاز ندارید. اما واقعیت این است که در ورزش بدنسازی هم داشتن کفش مناسب واجب است. کفش که برای ورزش پرورش اندام می پوشید، باید فشار را از روی زانوها، قوزک ها و انگشتان پا بردارد و هنگامی که می خواهید وزنه بلند کنید، از استحکام خوبی برخوردار باشد. کفش ها باید بتوانند پاهای شما را در وضعیت مناسب نگه دارند و این کار ریسک آسیب دیدن را بطور قابل توجهی کاهش می دهد. کفشی که هنگام تمرین می پوشید باید تضمین کند که از قوزک پاهایتان محافظت می کند. پیدا کردن کفش مناسب برای بدنسازی می تواند کمی چالش برانگیز باشد. ممکن است شما با کفش هایی که کفی ضخیم دارند راحت نباشید، بنابراین کفش های مینیمالیست می تواند در این مورد برای برخی افراد ایده آل باشد. اگر شما به کفش انعطاف پذیرتری برای تمرین کردن نیاز دارید، باید از کفش هایی که بصورت اختصاصی برای پرورش اندام طراحی شده اند، استفاده کنید.

کفش بدنسازی


مطالعه بیشتر: بهترین کفش برای چمن مصنوعی


 

۳- ۴ نکته طلایی در انتخاب کفش ورزشی

۱- اندازه

کفش هایی که بسیار کوچک و تنگ هستند، میتوانند باعث شکستگی انگشتان و ایجاد درد شوند. کفش های بسیار بزرگ هم به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشوند، به این علت که به اندازه ی کافی استحکام پا را تضمین نمی کنند.

۲-استحکام

کفش خوب باید از قوزک ها پشتیبانی کند، کف پاهایتان را محکم نگه دارد و فشار را از روی آن ها بردارد.

۳- شکل

شکل کفش باید با انحنای پایتان هماهنگ باشد و محیط متناسب با پای شما را برایتان فراهم کند.

۴- سبک

کفش ورزشی شما باید با سبک تمرینی که انجام می دهید هماهنگ باشد. مثلا برای بسکتبال از کفش مخصوص بسکتبال و برای دویدن از کفش رانینگ استفاده کنید.

 

نکته طلایی در انتخاب کفش ورزشی


مطالعه بیشتر: بهترین کفش استوک فوتبال


 

نتیجه گیری

استفاده کردن از کفش نامناسب به طور حتم به پاهای شما آسیب خواهد رساند. شاید امروز این اتفاق نیافتد ولی در آینده نزدیک این مشکل بروز خواهد کرد. کفش خوب هزینه بیشتری روی دستتان خواهد گذاشت اما می توانید مطمئن باشید که تمرین درستی انجام خواهید داد و به خوبی از پاهایتان محافظت می شود.مهم نیست که چه تمرینی انجام میدهید اما باید مناسب ترین کفش را انتخاب کنید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone