۰

تاثیر فوتبال بر تناسب اندام، سلامتی و توانایی جسمی

تاثیر فوتبال بر تناسب اندام، سلامتی و توانایی جسمی

در این مقاله فوتبال و تناسب اندام و اثرات این ورزش بر سلامت جسمی و نتایج تحقیقات پژوهش گران درباره این ورزش بر روی بانوان مورد بررسی قرار گرفته شده است.

در این مقاله فوتبال و تناسب اندام و اثرات این ورزش بر سلامت جسمی و نتایج تحقیقات پژوهش گران درباره این ورزش بر روی بانوان مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 

۱.تحقیقات پژوهشگران و محققان درباره فوتبال

۲.نتایج تحقیقات

۳.ثاثیر فوتبال بر بیماری ها

۴.نتیجه گیری

 

تحقیقات پژوهش گران و محققان درباره فوتبال

تاریخچه فوتبال به هزاران سال پیش بر می گردد. فوتبال ورزشی تیمی و لذت بخش است که می تواند تناسب اندام را به ارمغان بیاورد. و به عنوان درمانی برای بیماریهای مرتبط با شیوه ی زندگی نیز به کار گرفته می شود. قوانین بازی فوتبال طی گذر زمان دچار تغییرات شده و روز به روز بر محبوبیت و تعداد طرفداران این ورزش افزوده شده است. مردان زمانی که فوتبال بازی می کنند نسبت به مواقعی که می دوند کمتر مضطرب هستند  همچنین این ورزش به زنان فوتبالیست کمک می کند تا فعال بمانند. این نتایج از برخی تحقیقات درباره یک پروژه تحقیقات جامع فوتبال حاصل شده است که بیش از ۵۰ محقق در ۷ کشور مختلف آن را بررسی کرده اند. محققان جنبه های فیزیولوژیک، روان شناختی و جامعه شناسی کسانی که بطور تفریحی فوتبال بازی می کنند را با دوندگان مقایسه کردند. تیم تحقیقات توسط توسط پرفسور کراستپرو و بانگزبو از سازمان علمی ورزش و علوم ورزشی در دانشگاه کوپنهاگ دانمارک برای ۳ سال، چندین موضوع مرتبط را تحت پوشش قرار می داد که شامل مردان، زنان و کودکان بود و این افراد به دسته های فوتبال، دویدن و گروه کنترل تقسیم شدند.

  برای مشاهده قیمت و خرید آنلاین توپ فوتبال کلیک کنید  

نتایج تحقیقات

نتایج بسیار جالب توجهی که بدست آمده بود در روزنامه داروها و علوم ورزشی اسکاندیناوی منتشر شد که با عنوان فوتبال برای سلامتی، حاوی ۱۴ مقاله علمی درباره پروژه فوتبال منتشر شد. محققان تاثیرات فیزیکی تمرین فوتبال برای افرادی که فوتبال بلد نیستند بین سن های ۹ تا ۷۷ سال را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بدست آمده بسیار واضح بود. فوتبال بازی کردن طیف گسترده ای از سلامتی و تناسب اندام را فراهم می کند. حداقل فعالیت در این ورزش دویدن است که تاثیرات خوب زیادی بر فرد می گذارد.

فواید فوتبال

 رهبر این پژوهش ، پرفسور کراستپرو بانگزیو  نتیجه گرفت که فوتبال یک ورزش تیمی محبوب است که انگیزه های مثبت به فرد می دهد و برخی فعالیت های اجتماعی را آسان تر می کند و همچنین فرد با علاقه فعالیت فیزیکی را جزو شیوه ی زندگی خود قرار می دهد. مطالعاتی که انجام شد نشان داده است که آموزش فوتبال برای ۲ تا ۳ ساعت در هفته باعث بهبود قابل توجه قلب و عروق، متابولیک و محکم شدن اسکلت و عضلات می شود. این مورد وابسته به جنسیت، سن و میزان تجربه در فوتبال بازی کردن است. پرفسور بانگزبو ادامه می دهد: این تاثیرات می توانند برای طولانی مدت ادامه پیدا کنند و حتی وقتی که از متناوب بودن آن کم شود و به یکبار یا یک ساعت در هفته برسد. فوتبال می توان از این جهت موثر باشد که می تواند منجر به بهبود عملکرد شود و اثرات قبل توجهی در سلامت فرد بگذارد. مثل کاهش خطر بیماریهای قلبی و عروقی، تحلیل رفتگی و شکستگی.

بیشتر بدانید : ساختار و طراحی یک توپ فوتبال

ثاثیر فوتبال بر بیماری ها

از منظرهای مختلف، آموزش فوتبال برتر از آموزش دویدن است. آموزش فوتبال همچنین می تواند به عنوان یک روش درمانی برای فشار خون بالا استفاده شود و یک استراتژی درمانی استاندارد است که توسط پزشکان نیز توصیه می شود. فوتبال می تواند به فعال ماندن زنان هم کمک کند. یکی از جنبه های مهم این مطالعات بررسی کردن این موضوع است که زنان از دویدن و فوتبال تا چه اندازه در اجتماع سود می برند. با وجود این هم بازیکنان فوتبال و هم دونده ها در گروه، تفاوت های قابل توجهی دارند و هم با یکدیگر در تعامل هسند و در هم تنیده هستند. دوندگان بیشتر به عنوان فرد روی خودشان و فعالیت فردی خود تمرکز دارند. در حالی که برای بازیکنان فوتبال این موضوع گسترده تر است و آنها خود را به عنوان عضوی از یک تیم می دانند. یک سال پس از مطالعات، خیلی از بازیکنان فوتبال به فوتبال بازی کردن ادامه دادند و بعضی از آنها حتی به باشگاه های پیشرفته پیوستند. اما اکثر افرادی که در گروه های دویدن بودند به آموزش و تمرینات خود خاتمه دادند. دونده ها بر روی سلامتی و شکل گرفتن بدن خود تمرکز می کنند ولی بازیکنان فوتبال روی فعالیت جمعی خود متعهد هسند و علاوه بر سرگرمی که دارند، در تلاش اند تا هم تیمی های خود را نا امید نکنند.

  برای مشاهده قیمت توپ جام جهانی 2022 کلیک کنید  

بیشتر بدانید : بهترین کفش استوک فوتبال 

نتیجه گیری

طی مطالعات و بررسی های انجام شده تجربیاتی که طی آموزش به افراد آموزش ندیده اعمال می شود، از نگرانی آنها درباره تجربه های جدید می کاهد. این مطالعه روی ۶ گروه از مردان و زنان آموزش ندیده انجام شد و نشان داد که بطور کلی همه گروه ها در این فعالیت مداخله داشتند و به قدری خوشحال و سرگرم شدند که زمان و خستگی را فراموش کردند. تفاوت خاصی در سطح نگرانی زنان فوتبالیست و زنان دونده وجود نداشت اما مردان دونده خیلی بیشتر از مردان فوتبالیست نگران اند.

whatsapp whatsapp phone