۰

روغن تردمیل

%19 تخفیف
۱۸۷,۰۰۰ تومان ۲۳۰,۰۰۰ تومان
%8 تخفیف
۶۰۰,۰۰۰ تومان ۶۵۰,۰۰۰ تومان

    روغن تردمیل چیست؟

    روغن تردمیل به‌عنوان بهترین وسیله در حفظ و نگهداری اجزای تشکیل دهنده تردمیل شما است. این محصول را بانام‌های مختلفی چون روغن سیلیکونی تردمیل و نام لاتین Treadmill oil یا Treadmill lubricant خواهند شناخت. روغن تردمیل به‌عنوان یک محصول روانکاری بوده که از مواد غیرنفتی و معدنی سیلیکون تهیه‌شده است. اکثر تأمین‌کنندگان این محصول روش روغن‌کاری اصولی تردمیل را به خریداران خود ارائه می‌دهند. امروزه با توجه به هزینه‌های بالای خرید محصولات هوازی، شیوه‌های درست نگهداری و سرویس دوره‌ای این محصولات اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه روغن‌کاری قطعات دستگاه شما اصلاً روش پیچیده‌ای نخواهد بود و می‌توانید با استفاده از فیلم‌های روش روغن‌کاری تردمیل، این کار را در منزل و یا باشگاه خود انجام دهید. فقط می‌بایست به‌صورت ماهانه زیر تسمه‌ها را بررسی کرد تا خشکی زیر تسمه موجب خرابی و پوسیدگی آن نشود.

    چه زمانی و چرا باید تردمیل روغن کاری شود؟

    همانطور که گفته شد تسمه از مهمترین اجرای یک تردمیل است و تاثیر گذاری مستقیمی درکیفیت تمرین ایفاء می کند. هنگامی که بر روی تردمیل می دویم سطح نرمی را در زیرا پاها احساس می کنیم که این احساس را باید همواره در جلسات تمرینی داشته باشیم اما این تنها دلیل برای روغن کاری تردمیل محسوب نمی شود. روغن کاری سبب می شود تا اصطحکاک میان موتور و تسمه دستگاه کم شود و عمر تردمیل افزایش و دستگاه همواره برای تمرین آماده باشد. اما عدم روغن کاری عواقبی همچون خشک شدن تسمه و متعاقب آن انحراف به راست و چپ، و افت سطح کیفی تمرین، و بروز صدای ناهنجار از دستگاه و در انتها تعویض تسمه را به دنبال خواهد داشت. ولی برای پیشگیری از این آسیب بهتر است به مراتب قسمت تسمه دستگاه بازدید شود. معمولا کمپانی های سازنده تردمیل هر ۳ ماه یک بار و یا هر ۴۰ ساعت پس از استفاده از دستگاه را زمان مناسب برای کنترل و در صورت نیاز روغن کاری تسمه دستگاه می داند. کار با تردمیل در فضاهای گرم نیازمند آنست که کنترل دستگاه زود به زود انجام شود زیرا احتمال آن می رود که روغن دستگاه زودتر از زمان پیش بینی شده تبخیر شود. البته جنس به کار رفته در ساخت دستگاه، کیفیت تسمه، مقدار وزن وارد شده به دستگاه در هنگام تمرین و استفاده از کفش مناسب در کیفیت دستگاه تاثیر گذارند.

    نحوه روغن کاری تردمیل (Treadmill Lubrication)

    تردمیل ها بر اساس نوع برند و طراحی ساخت به روش های مختلفی روغن کاری می شوند. اما بیشتر تردمیل ها به این صورت سرویس می شوند که، ابتدا با آچار مخصوص (آلن) پیچ های اتصال دهنده تسمه به دستگاه باز، تسمه را بلند کرده و زیر آن را به طور مورب ۳۰ میلی لیتر روغن کاری می شود. سپس پیچ های متصل کننده تسمه به دستگاه را بسته و دستگاه را سه دقیقه در وضعیت کمترین سرعت ممکن قرار تا سطح زیر تسمه به طور کامل چرب شود، پس از آن دستگاه آماده استفاده خواهد بود.

    بهترین روغن تردمیل و جایگزین آن

    برای بسیاری این سوال مطرح است که از روغن چرخ خیاطی می تواند جایگزینی مناسب برای رون تردمیل باشد؟ پاسخ منفی است. زیرا معمولا این قبیل روغن ها از نفت و مشتقات آن تهیه شده اند و حتی میتوانند موجب آسیب تسمه دستگاه شوند. برند های سازنده تردمیل، بهترین روغن مناسب برای دستگاه را روغنی ساخته شده از سیلیکون و یا روغن هایی که پایه آن از سیلیکون (Silicone) بوده است را مناسب می دانند. استفاده از روغن های معمولی برای تردمیل میتواند به الیاف به کار رفته در ساخت تسمه آسیب وارد کند و با نفوذ در داخل الیاف موجب پوسیدگی، خشکی و ایجاد اصطحکاک در تسمه شوند و حتی به راحتی با شستشو پاک نخواهند شد. اما روغن تهیه شده از شده Silicone نه تنها از بروز آسیب به تسمه پیشگیری می کند، بلکه در روند نرم و سرعت گردش تسمه موثر است.

    محل فروش روغن تردمیل

    روغن تردمیل را می توان از فروشگاه های تجهیزات ورزش های هوازی و یا نمایندگی های برند های مختلف دستگاه تردمیل تهیه نمود. ما در فروشگاه کالاورزش انواع روغن و تجهیزات جانبی یک دستگاه تردمیل و سایر دستگاه های ورزشی را گردآوری نموده ایم شما می توانید در صورت تمایل، با مشاوران ما تماس و در صورت تمایل اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود فرمائید.

    خرید روغن تردمیل سیلیکونی باقیمت عالی

    خرید روغن تردمیل شفاف و 100 درصد سیلیکونی در حجم‌های مختلف 100 تا 1000 سی‌سی در فروشگاه اینترنتی کالاورزش به‌صورت اینترنتی و حضوری قابل انجام است. فروش تخصصی روغن سیلیکونی اصل مناسب تردمیل های خانگی و باشگاهی با ارسال به سراسر کشور توسط سایت ما انجام می‌شود. توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان از روغن‌های خوراکی، روغن چرخ‌خیاطی و یا روغن ماشین برای روغن‌کاری تسمه تردمیل استفاده نکنید زیرا باعث آسیب جدی به موتور و تسمه تردمیل شما می‌شود. همواره به‌صورت ماهانه سطح زیر تسمه را چک کرده و در صورت لزوم به‌صورت قطره‌ای 15 تا 25 سی‌سی از این محصول استفاده شود.

    faq
    پرسش های متداول

    برای روغن‌کاری تردمیل حتماً از روغن‌های سیلیکونی 1000 استفاده کنید که کاملاً شفاف و با غلظت مناسب می‌باشند. این روغن‌ها در سایزهای 120 سی‌سی، 250 سی‌سی، 500 و 1000 سی‌سی بسته‌بندی و عرضه می‌شوند. اغلب روغن‌ها ساخت کشورهای چین، تایلند و کره می‌باشند.

    مقدار مصرف بستگی به میزان استفاده از تردمیل دارد. به‌طورمعمول بهتر است زیر تسمه به‌صورت ماهیانه چک شود و در صورت خشکی، 15 تا 30 سی‌سی در هر بار استفاده شود. دقت شود ریختن روغن بیش‌ازاندازه نیز موجب آسیب رسیدن به موتور تردمیل خواهد شد.

    whatsapp whatsapp phone